برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از مقامات کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود شهر «واشنگتن دی. سی» را به عنوان محلِ گفتگوها میان سران روسیه و آمریکا پیشنهاد داد.

مازندمجلس: «یوری یوشاکوف» یکی از مقامات کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی ماه گذشته اش با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود شهر واشنگتن دی. سی را به عنوان محلِ برگزاری مذاکرات میان سران روسیه و آمریکا پیشنهاد داده بود.
به گزارش نامه نیوز یوشاکوف در گفتگو با روزنامه نگاران اظهار داشت که «در یک مکالمه تلفنی میان رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، ترامپ پیشنهاد داد که نخستین نشست دوجانبه را می توان در واشنگتن برگزار کرد». وی در ادامه افزود که تاریخ دقیق این گفتگوها هنوز تعیین نشده است.
یوشاکوف همچنین گفت که چنانچه امور به خوبی پیش بروند، امیدوار است طرف آمریکایی از طرح پیشنهادی خود برای گفتگو پیرامون امکان سازماندهی مذاکرات عقب نشینی نکند.
طبق اظهارات این مقام کاخ کرملین، «پس از گفتگوی [پوتین و ترامپ] که سازنده، تجارت محور و متمرکز بر موضوعات بسیاری بود، یک شکست ناگهانی در روابط دوجانبه ما اتفاق افتاد، ۶۰ دیپلمات اخراج شدند، کنسولگری های روسیه بسته شدند و روسیه وادار به اقدام تلافی جویانه شد».
وی در ادامه افزود: «از روز بیستم مارس که این مکالمه تلفنی انجام شده، تاکنون هیچ مذاکره خاصی پیرامون برگزاری یک نشست احتمالی انجام نشده است. با توجه به تحولات اخیر، گفتگو برای برگزاری یک نشست با موانعی روبرو است».
روسیه آمریکا ترامپ یوشاکوف کرملین گفتگو تلفنی واشنگتن دوجانبه برگزاری پیشنهاد ادامه پیرامون مکالمه افزود جمهور برگزار پوتین مذاکرات