برگزیده ها

مازندمجلس: یکی از مدیران شرکت گازپروم روسیه معتقد است ایالات متحده آمریکا برای بیرون راندن گاز این کشور از اروپا و وابسته کردن تدریجی اروپا به گاز تقطیر شده امریکا برنامه ریزی کرده است.

مازندمجلس: آندری کاناپلیانیک (Andrei Konoplyanik) مشاور مدیر کل شرکت "گازپروم اکسپورت" و پروفسور کرسی "تجارت نفت و گاز بين‌المللي" دانشگاه دولتی نفت و گاز گوبکین می‌گوید درصورت قطع ترانزیت گاز روسيه به اروپا از اوکراین، گاز تقطیر شده نمی‌تواند جانشین مطمئنی برای آن باشد. همچنین زیرساخت انتقال گاز تقطیر شده به اعماق اروپا موجود نیست.
به گزارش نامه نیوز گاز تقطیر شده آمریکا اینک و در آینده فقط با ضرر می‌تواند به اروپا رسانده شود. به همین دلیل ایالات متحده عمداً برای بالا بردن قیمت گاز در بازار اروپا اقدام می‌کند. بنظر آمریکایی‌ها برای این منظور باید گاز روسيه را از بازار بیرون راند. یکی از طرق امر وادار کردن گازپروم به ادامه ترانزیت گران گاز از اوکراین است. 
همزمان در شرق اتحادیه اروپا زیرساخت انتقال گاز تقطیر شده ساخته مي‌شود که باید برای بیرون راندن گازپروم از بازار اروپا بکار گرفته شود. این امر همچنین از قانون مجازات‌های آمریکا (CAATSA) می‌تواند مشاهده شود که در آن از سیاست مقابله با سخت خط لوله گاز "جریان شمالی 2" سخن رانده مي‌شود.
اروپا تقطیر گازپروم آمریکا بازار می‌تواند مي‌شود بیرون انتقال همچنین ترانزیت روسيه اوکراین زیرساخت