برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه پاکستان با محکوم کردن حملات ارتش هند به مردم کشمیر و کشتار آنها گفت: جرایم ضد انسانی هند را از طریق مجامع جهانی پیگیری خواهیم کرد.

مازندمجلس:  خواجه آصف ضمن محکوم کردن حملات ارتش هند به مردم بی‌گناه کشمیری اظهار داشت: رفتار فعلی هندی‌ها یادآور خاطرات تلخ قتل عام مردم گجرات است که تاریخ آن را به خوبی در ذهن دارد.
به گزارش نامه نیوز وزیر خارجه پاکستان گفت: ما در مورد موضوع کشمیر با وزرای خارجه ایران و ترکیه نیز در تعامل هستیم و جرایم ضد انسانی ارتش هند را از طریق مجامع جهانی پیگیری خواهیم کرد.
وی اعلام کرد: در تاریخ ششم آوریل روز همبستگی با مردم کشمیر در تمام پاکستان برگزار شده و مردم کشور ما حمایت خود از مسلمانان کشمیری را بار دیگر اعلام خواهند کرد.
عضو ارشد حزب نواز تصریح کرد: کشته شدن 20 جوان کشمیری به ضربه گلوله نظامیان هندی هیچ توجیهی ندارد و دولت دهلی‌نو باید پاسخگوی ظلم و تجاوزگری در کشمیر اشغالی باشد.
خواجه آصف گفت: اسلام آباد حمایت از مردم کشمیر را قطع نخواهد کرد و خواسته ما این است که با نظارت سازمان ملل مردم کشمیر خود برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.
وزیر دفاع سابق پاکستان گفت: برای نشان دادن ظلم هند به مردم مظلوم کشمیر گروه‌هایی را به کشورهای مختلف جهان فرستاده‌ایم که رئیس منطقه آزاد کشمیر نیز در آن حضور دارد و به صورت مستدل مشکلات موجود را گزارش خواهد کرد.
کشمیر از سال‌ها پیش به دو بخش آزاد و اشغالی تبدیل شده که بخش آزاد آن اینک قطعه از خاک پاکستان محسوب می‌شود.
به گفته منابع پاکستانی،‌هند طی 28 سال اخیر 98 هزار نفر را در کشمیر به قتل رسانده و بیش از 10 هزار نفر را مفقود الاثرکرده است تا مانع فعالیت جنبش‌های آزادی‌خواه در این منطقه اشغالی شود.
این درحالی است که نظامیان هندی هزاران زن کشمیری را مورد تعرض قرار داده و بیش از 144 هزار نفر را بازداشت کرده‌اند.
دولت ترامپ به حمایت از سیاست‌های دهلی‌نو در کشمیر پرداخته و سران برخی جنبش‌های آزادی‌خواه کشمیری را در فهرست تروریست‌های بین‌المللی قرار داده است.
کشمیر کشمیری پاکستان حمایت اشغالی اعلام دهلی‌نو آزادی‌خواه جنبش‌های منطقه نظامیان گزارش مجامع انسانی جرایم جهانی پیگیری تاریخ خواهیم خارجه