برگزیده ها
نانواکناری: تبادل زندانیان باید تنها در چارچوب قانون انجام شود/ روابط دیپلماتیک قوی برای انعقاد قرارداد استرداد مجرمین لازم است

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر تبادل زندانیان داخلی و خارجی در چارچوب قوانین، گفت: روابط دیپلماتیک قوی لازمه انعقاد قرارداد استرداد مجرمین است و نباید در حاشیه آن تبادل زندانی صورت گیرد.

مازندمجلس: ولی الله نانواکناری در خصوص شرایط تبادل زندانیان ایرانی و خارجی، گفت: دیپلماسی قوی برای تبادل زندانیان ایرانی و خارجی باید ایجاد شود، ما نگران وضعیت شهروندان خود در بازداشتگاه‌های دیگر کشورها هستیم. البته تبادل زندانیان تنها در چارچوب قانون امکان‌پذیر است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زندانیان خارجی که به جرم جاسوسی در زندان‌های ایران محبوس هستند را نمی‌توان معاوضه کرد، این زندانیان از مَنظر کشور خود مجرم محسوب نشده کما اینکه جرم جاسوسی، جرمی سنگین تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر تبادل زندانیان داخلی و خارجی در چارچوب قوانین، افزود: به شکل سلیقه‌ای نمی‌توان به معاوضه زندانیان پرداخت لذا بهتر است روابط دیپلماسی بین دو کشور برقرار شود تا تکلیف شهروندان ایرانی و خارجی تعیین گردد.

نانواکناری ادامه داد: آمریکا هم می‌تواند یکی از کشورهای مقابل ایران برای تبادل زندانیان باشد، جمهوری اسلامی با ملت آمریکایی هیچ مشکلی ندارد هرچند با سیاست استکباری زاویه دارد و غصب و زروگویی و سلطه‌طلبی را نمی‌پذیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران با برخی از کشورها قرارداد استرداد مجرمین دارد که شرایط تبادل زندانیان را تسهیل می‌کند، با سایر کشورها نیز باید روابط دیپلماتیک را تقویت کرد تا بتوان به این موضوع پرداخت.

مجلس شورای اسلامی مازندران کمیسیون امنیت ملی