برگزیده ها
شبکه بانکی باید در خدمت رشد اقتصادی باشد

مازندمجلس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سیاست‌گذار مهم‌ترین بخش اقتصاد کشور هستیم و اگر خواهان این هستیم رشد اقتصادی و اشتغال را بهبود ببخشیم باید به شبکه بانکی توجه داشته باشیم و شبکه بانکی باید در خدمت رشد اقتصادی باشد.

مازندمجلس: محمد محمدپورعمران با بیان اینکه رسانه باید قبل از اینکه سمت حکومت باشد باید سمت دغدغه حکومت و مردم باشد، اظهار کرد: رسانه تخصص خاص خود را دارد اما رسانه متعهد وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارد و باید حرفه‌ای کار کند و در جامعه تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر رسانه می‌خواهد در راستای تعهد کار کند باید یک چارچوب و اولویت‌بندی نسبت به مسایل مختلف داشته باشد، ادامه داد: رسانه متعهد باید منافع جامعه را در نظر بگیرد و رسانه‌ها باید سمت مردم باشد و دغدغه مردمی داشته باشد.

رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: مردم تحت تاثیر مشکلات مختلف هستند و جامعه دچار یکسری ابر چالش است که یکی از آن اشتغال و بیکاری است و همانطور که بحث اشتغال خواسته اصلی مردم و مقام معظم رهبری است در این رابطه باید رسانه نگاه ویژه و  تخصصی و کارامد داشته باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئله آب حقیقتی است که تمدن ما را از بین می‌برد و اگر به همین روش پیش رویم ممکن است سرنوشت مازندران را بیابانی ببینیم و الزام مربوط به حفظ منابع آب باید درک مهم باشد.

محمدپورعمران اضافه کرد: مسئله آب می‌تواند منجر به بحران اجتماعی و سیاسی شود و در سال 97 آمادگی ویژه داشته باشیم و اقتصاد مبتنی بر آب تجدیدنظر کنیم و بی‌تفاوت نباشیم.

وی با بیان اینکه تجدید نظر در سیاست‌های توسعه کشاورزی به عنوان محور جدی برای جلوگیری از نابودی ارکان معیشتی مردم لازم است و باید توجه جدی شود ، گفت: اگر بیش از 80 درصد منابع در حوزه کشاورزی در حوزه آب مصرف می‌شود اگر در جایی حمایتی منجر به توسعه استفاده از آب می‌شود حمایت نکنیم و اگر در جایی صرفه‌جویی لازم است حمایت کنیم لازم نیست کشت دومی را ترویج کنیم که منابع آب نداریم این کار انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه منابع آب سرفصل جدید است و شاید یک روز این مسئله ما را زمین‌گیر کند، ادامه داد: در مازندران اگر برنامه‌ریزی نکنیم شاید دچار سرنوشت اصفهان شویم.

این مسئول اظهار کرد: مسئله محیط زیست نیاز نیست تنها در مورد آن استدلال داشته باشیم و بر همگان عیان است و در مازندران سرطان و بیماری‌هایی که مشاهده می‌کنیم عدم رعایت محیط زیست و استفاده از سموم بی رویه و آب آشامیدنی سالم است.

محمدپورعمران با طرح این سوال چگونه کشور رشد اقتصادی داشته باشد و معیشت مردم بهتر شود؟ گفت: اگر جلوی مفاسد اقتصادی را بگیریم برخی مشکلات حل می‌شود و به اندازه کافی ثروت نقد داریم و اگر به مردم برسد مشکلات ما حل می‌شود.

وی افزود: راهی باید پیدا شود تا کشور به رشد اقتصادی برسد با هر یک دهم رشد اقتصادی خوشحال باشیم و با یک دهم منفی رخ می‌دهد سرافکنده باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران بیان کرد: سیاست‌گذار مهم‌ترین بخش اقتصاد کشور هستیم و اگر خواهان این هستیم رشد اقتصادی و اشتغال را بهبود ببخشیم باید به  شبکه بانکی توجه داشته باشیم و شبکه بانکی باید در خدمت رشد اقتصادی باشد نه در خدمت افزایش شاخص‌های مالی شبکه بانکی .

محمدپورعمران گفت: باید نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی  نگرانی جدی داشته باشیم و در این زمینه وارد کانال خط زرد شدیم و ممکن است به وضعیت قرمز برسیم و اگر مبارزه با فساد و رعایت عدالت اجتماعی کمرنگ باشد رشد اقتصادی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

صنعت معدن تجارت مازندران محمدپور عمران اشتغال بیکاری