برگزیده ها

مازندمجلس: در پی توافق نیروهای پ.ک.ک برای عقب نشینی از شهرستان سنجار در استان نینوای عراق، روز دوشنبه نیروهای این گروه بصورت دسته جمعی از این شهر در شمال غرب عراق خارج شده و راهی ترکیه شدند.

مازندمجلس:
به گزارش خبرنگار ایسنا در اربیل، ده‌ها تن از نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که از سوی دولت ترکیه به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود، روز دوشنبه و در سیزدهمین روز از عید نوروز شهر سنجار را به مقصد خاک ترکیه ترک کردند. این اقدام در حالی صورت گرفت که دولت ترکیه و رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بود برای مبارزه با اعضای پ‌.ک‌.ک از هیچ کسی اجازه نخواهند گرفت و بزودی در شهر سنجار دست به عملیات نظامی خواهند زد. ارتش عراق هم البته تهدید کرده بود در مقابل ترک‌ها خواهد ایستاد.همزمان با خروج نیروهای پ.ک.ک، ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی امنیت کامل این منطقه را به دست گرفته و در مرز عراق با سوریه نیز مستقر شدند.در واکنشی به حضور نیروهای پ.ک.ک در سنجار، علی الحسینی، سخنگوی حشد الشعبی در محور شمال عراق گفت: نیروهای ‎حشد الشعبی درصورت صدور فرمان حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در خصوص حمله به ‎پ‌ک‌ک در مناطق شمالی کشور از جمله شهر سنجار این فرمان را اجرا خواهند کرد.

نیروهای پ.ک.ک بعد از اشغال شهر سنجار توسط داعش در سال 2014 میلادی در این منطقه مستقر شده و یکی از مهمترین شاهراهای ارتباطی عراق با سوریه و ترکیه را کنترل کردند. آنها در بیرون راندن داعش از سنجار و نیز حمایت از ایزدی‌ها نقشی محوری داشتند.
نیروهای سنجار ترکیه الشعبی مستقر فرمان سوریه خواهند گزارش منطقه