برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت آموزش پرورش معتقد به ثبت نام همه دانش آموزان مهاجرا افغانستانی است اما وزارت کشور میگوید باید هویت آنها مشخص باشد.

مازندمجلس: سید محمد بطحایی وزیر اموزش و پرورش درخصوص آخرین وضعیت دانش‌آموزان افغان بدون مدرک اقامتی و اینکه در برخی از استانها آموزش و پروش علی‌‌رغم تاکید مقام معظم رهبری از ثبت‌نام اتباع افغان ممانعت به عمل می‌آید،  گفت:‌ خیر! اینگونه نیست. در سال تحصیلی جدید یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش  پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین ریاست‌جمهور موفقیت خوبی در تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی کسب کرده‌ایم.
وی افزود: بر همین اساس برای سال تحصلی آینده همین سیستم را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم،  به اعتقاد ما هیچ دانش‌آموزی به هر دلیل نباید از تحصیل باز بماند ولو نداشتن مدارک اقامتی.
وزیر آموزش و پروش در پاسخ به این سوال که آموزش و پروش برخی از استانها اعتقادی به این سیستم ندارند و مشخصا از ثبت نام دانش‌آموزان فاقد مدارک اقامتی به بهانه‌های مختلف از جمله گرفتن شهریه‌ ممانعت به عمل می‌آورد گفت: اینگونه نیست، به هر حال وزارت کشور معتقد است که هویت تحصیلی دانش آموزان باید مشخص باشد. بنابراین در حال حل این مسئله هستیم، برخی از این مسائل حل شده و برخی دیگر حل خواهد شد.
بطحایی خاطرنشان کرد:  یکی از افتخارات دولت دوازدهم در سال جاری این بود که پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و همینطور ریاست جمهور دستاورد خوبی را در تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی بدست آوریدم اما دستاوردهای ما در این زمینه کافی نبوده و باید برای سال آینده آن را توسعه دهیم.


آموزش رهبری دانش‌آموزان اقامتی اتباع خارجی آینده تاکیدات مدارک سیستم ریاست ممانعت افغان بطحایی استانها اینگونه تحصیلی دستاوردهای