برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رئیس جمهور روسیه از احتمال تعیین گام‌های بیشتر برای تثبیت آتش‌بس در سوریه طی نشست مقامات روسیه، ترکیه و ایران خبر داد.

مازندمجلس:

به گزارش سایت سیریا نیوز، یوری اوشاکوف، معاون رئیس جمهور روسیه در جمع خبرنگاران گفت: از رهبران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران انتظار می‌رود که در بیانیه پایانی نشست فردا چهارشنبه بر پایبندی خود به حمایت از حاکمیت ملی، ثبات و تمامیت ارضی سوریه تاکید کنند. این مساله برای ما بسیار اهمیت دارد.
اوشاکوف اظهار داشت: در این نشست رهبران سه کشور روسیه، ترکیه و ایران پس از آنکه مسئولان نظامی آنها را در جریان جزئیات تحولات قرار دادند، وضعیت مناطق مختلف سوریه را ارزیابی خواهند کرد.
معاون رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: هر سه کشور باور دارند که تنها گزینه برای توقف درگیری‌ها راهکارهای سیاسی است و بر این مساله تاکید دارند که تصمیم نهایی در این روند را خود مردم سوریه باید بگیرند.
این مسئول روس در ادامه پیش‌بینی کرد که در نشست آتی اقدامات جدیدی برای تثبیت روند توقف درگیری‌ها و تکمیل روال مناطق کاهش تنش اتخاذ شود.
وی افزود: از جمله ماموریت‌های مهم و اساسی شرکت کنندگان در نشست سران بررسی اقدامات برای اجرای اصلاحات در قانون اساسی سوریه مطابق با نتایج کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی است.
اوشاکوف در ادامه گفت: روسای سه کشور روسیه، ایران و ترکیه امیدوارند که تیم سازمان ملل در ژنو به ریاست استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه این سازمان به سوریه مطابق با ماموریت محول شده به آنها و همچنین نتایج کنفرانس سوچی، به کار خود در جهت اجرای توافقنامه‌های مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت ادامه دهند.
به گفته معاون رئیس جمهور روسیه، سران سه کشور به دنبال هماهنگ سازی مواضع خود در خصوص اجرای قطعنامه شماره ۲۴۰۱ شورای امنیت درباره آتش بس سراسری در سوریه و بحث و گفتگو درباره مشارکت در اقدامات برای بهبود شرایط انسانی هستند.
طبق گزارش کرملین نشست مذکور فردا چهارشنبه چهارم آوریل جاری در شهر آنکارا برگزار می‌شود و قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه‌شنبه سوم و فردا چهارم آوریل سفری به ترکیه داشته باشد.
روسیه سوریه ترکیه جمهور درگیری‌ها ادامه تاکید دارند اقدامات معاون اجرای مطابق گزارش اوشاکوف شماره قطعنامه شورای چهارم درباره کنفرانس امنیت آوریل مساله سیاسی راهکارهای گزینه رهبران چهارشنبه اساسی مناطق نتایج