برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امنیت ملی چندین دولت جمهوریخواه و دموکرات آمریکا معتقد است اگر ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج شود، اروپایی ها به او ملحق نخواهند شد و تهران برنده میدان خواهد بود.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز دنیس راس در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشت: اگر ترامپ از توافق هسته ای ایران خارج شود، اروپایی ها به او ملحق نخواهند شد و تهران برنده میدان خواهد بود و پی خواهد برد که آمریکا تنها و منزوی است و هیچ فشار موثری برای متوقف کردن اقدامات ایران در منطقه وجود نخواهد داشت.
دنیس راس نوشته است: من از طرفداران توافق هسته ایران ایران نبودم. این توافق ضمن آنکه محدودیت هایی بر برنامه هسته ای ایران اعمال می کند،‌ همچنین به زیرساختار هسته ای وسیع ایران مشروعیت می بخشد چون پس از سال 2030 هیچ محدودیت واقعی در مورد اندازه یا ویژگی این برنامه اعمال نمی کند. این توافق به جای پایان دادن به تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، آن را به تاخیر انداخته است. بدین ترتیب خطر پیش رو ظرف دوازده سال آینده که زمان اجرای برخی مفاد این توافق خاتمه می یابد،‌ خطری واقعی است اما این بدین معنی نیست که دونالد ترامپ،  باید در ماه مه از این توافق خارج شود
 
این مقام امنیتی در برخی از دولت های آمریکا تاکید کرده است: اگر ترامپ از توافق خارج شود، در این کار تنها خواهد بود. اروپائی ها به او ملحق نخواهند شد، بویژه پس از ابراز تمایل به مذاکره با ترامپ و موافقت با برخی امتیازات. حتی اگر انگلیسی ها، فرانسویان و آلمانی ها حاضر نباشند مانند ترامپ زیاده روی کنند، نگرانی های دولت ترامپ درباره این توافق را درک کرده اند و مایلند حداقل به بخشی از آن بپردازند. خروج از توافق به این روند خاتمه خواهد داد و آمریکایی ها هستند که منزوی می شوند،‌ نه ایرانی ها.
توافق ترامپ نخواهند اعمال برنامه خاتمه محدودیت واقعی نبودم اروپایی طرفداران برنده آمریکا منزوی