برگزیده ها
اقتصاد ما در انحصار دولت است/ محدودیت واردات کالا امکان سرمایه‌گذاری داخلی را فراهم می‌کند

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: محدود کردن واردات کالا به همراه افزایش توانمندی در عرصه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی، این فرصت را فراهم می‌کند تا افرادی که توانایی دارند، برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

مازندمجلس:طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم  انقلاب نامگذاری شده است، اظهار داشت: موضوع مهم در این میان این است که شعار سال ایران فقط یک راهکار ندارد، یعنی راهکارهای متعدد و دستگاه‌های مختلف باید درگیر شوند. 

وی افزود: خوشبختانه امسال رهبری هم روی این تأکید داشتند و فقط مسئولان را مانند سنوات قبل مورد خطاب قرار ندادند و آحاد ملت را مورد خطاب قرار دادند و این مسئله باعث می‌شود که ما روی این امر هم تأکید کنیم که در هر حال بحث فراموش‌شده همیشه در این بین که بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد، مردم هستند. 

سیاوشی شاه‌عنایتی همچنین تأکید کرد: متأسفانه اقتصاد ما در انحصار دولت است، یعنی دولت یک کارفرمای بزرگ است و دستگا‌ه‌های بخش خصوصی در کشور ما بسیار ضعیف است و به همین دلیل رقابت به درستی انجام نمی‌شود لذا سرمایه‌گذاری مناسب هم انجام نمی‌شود. 

وی برهمین اساس اضافه کرد: از آنجا که در حوزه اقتصادی عرصه رقابت مناسب نیست کالای مناسب هم برای عرضه وجود ندارد بنابراین مردم نمی‌توانند از این تنوع حق انتخاب داشته باشند، متأسفانه آنچه برای اینکه بتواند در این عرصه رقابت حضور پیدا کند و توانایی رقابت،پذیری داشته باشد، کالای خارجی است. 

«محدود کردن واردات کالا به همراه افزایش توانمندی ما در عرصه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی این فرصت را می دهد که هم بخش‌هایی از مردم که این توانایی را دارند، برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند و همچنین در بخش‌هایی که نیاز است وارد شوند و یک بخش عظیمی از بخش مصرفی مردم هم تأمین شود.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه در این میان ما یک نیاز اساسی داریم و آن موضوع فرهنگسازی است، گفت: اینکه تأکید کنیم روی این موضوع که باید فرهنگسازی روی مردم انجام شود اما نه با آن بیلبوردهایی که در این ایام به در و دیوار شهر می‌بینیم، چرا که اینها در واقع هیچ نقشی نخواهند داشت. موضوع هم در این میان این است که رسانه ملی باید در این میان ورود پیدا کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع اصلی این است که ما می‌توانیم توان تبلیغ کالای خارجی را برای کالاهای داخلی هم بگذاریم البته به شرط اینکه آن زیرساخت‌های لازم آماده شود و همچنین از آن بخش جامعه مدنی‌مان که در واقع بخش مغفول این قسمت است، توجه و کمک کنیم که بخش‌هایی که توان خرید کالاهای ایرانی را دارند این فشار را بیاورند و بخش‌هایی که کارآفرین هستند به این مسئله ورود پیدا کنند؛ مجلس هم بتواند زمینه‌ساز قوانینی باشد که بتواند در این رابطه تسهیل‌کننده باشد و بتواند کار و تلاش و سرمایه‌گذاری در کشور را فعال کند. 

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد که موارد ذکرشده مجموعه‌ای را از دولت، مجلس و مردم و همه بخش‌های جامعه مدنی نیاز دارد که در این میان باید البته به فرهنگسازی هم توجه شود به طریقی که نهادینه شود کالای با کیفیت دراختیار مردم قرار گیرد و همچنین تلاش شود با شیوه‌ها و متد جدید تبلیغات انجام شود نه همان شیوه‌های قدیمی که تا به حال هیچ کاربردی نداشته است. 

سرمایه‌گذاری کالای موضوع بخش‌هایی تأکید اینکه همچنین رقابت بتواند مناسب فرهنگسازی سیاوشی نمی‌شود توانایی جامعه البته کالاهای دارند خارجی بسیار واردات داخلی انحصار اقتصاد گفت‌وگو شاه‌عنایتی نماینده مسئله متأسفانه ندارد ایرانی تهران خصوصی