برگزیده ها

مازندمجلس: اظهارات ولیعهد سعودی مبنی بر حق یهودیان در داشتن سرزمین خاص خودشان، با بی توجهی رسانه های اسرائیلی اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب روبه رو شد.

مازندمجلس:  اظهارات "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک مبنی بر حق یهودیان در داشتن سرزمین خاص خودشان با بی توجهی رسانه های اسرائیلی اعم از دیداری، شنیداری  و مکتوب روبه رو شد.
اظهارات بن سلمان در صفحات آخر روزنامه های اسرائیلی
به گزارش نامه نیوز به عبارت بهتر اگر در نظر داشته باشیم که رسانه های اسرائیلی اعم از دیداری و شنیداری و نوشتاری و نیز شبکه های اجتماعی منعکس کننده دیدگاهها و افکار مراجع تصمیم گیر این رژیم هستند، می توان گفت اظهارات محمد بن سلمان در مصاحبه با  نشریه آتلانتیک مبنی بر حق یهودیان در داشتن سرزمین در محافل اسرائیل چندان مورد توجه قرار نگرفت زیرا روزنامه های این رژیم در صفحات اخر خود فقط به انتشار این خبر اکتفا کرده و بر خلاف معمول از  توصیف آن به عنوان  اظهارات "تاریخی" خودداری کردند.
حتی روزنامه پرتیراژ "یدیعوت آحارانوت" این خبر را به شکل بسیار خلاصه منتشر کرد و انتشار عکس ولیعهد سعودی را مناسب ندید.
سیاستمداران اسرائیلی نیز هیچ توضیح و اظهار نظری در این خصوص نداشتند و جالب اینکه رسانه های عبری هیچ تحلیلی در مورد نتایج و بازتاب های اظهارات بن سلمان نداشتند.
نکته قابل توجه اینکه وقتی گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر با پایگاه خبری "ایلاف" سعودی گفت وگو داشت، اسرائیل زمین و زمان را بهم آورد و رسانه های این رژیم این اظهارات را از هر نظر "تاریخی" برشمردند و حتی از این فراتر رفته خبرنگار اسرائیلی که این مصاحبه را انجام داده بود در تمام رسانه های اسرائیلی به یک ستاره تبدیل شد.
اظهار تعجب روزنامه اسرائیلی از اظهارات غیرمنتظره بن سلمان
اما در مورد اظهارات بن سلمان با نشریه آتلانتیک ، روزنامه "اسرائیل الیوم" (اسرائیل امروز) که به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بسیار نزدیک است، در این باره نوشت: ولیعهد سعودی همچنان به اظهارات غیرمنتظره ادامه می دهد و یک بار آلمان نازی را با ایران برابر کرد.
"هاآرتص" نیز خبر کوتاهی از اظهارات بن سلمان با عکس بزرگی از او منتشر کرد.
همچنین پایگاه خبری "والا" خبر بسیار کوتاهی از اظهارات بن سلمان منتشر کرد و در مقدمه آن نوشت: ولیعهد سعودی با اظهارات مبنی بر حق یهودیان در داشتن سرزمین خاص خودشان، سیاست دوستی با اسرائیل و ملت یهود را در پیش گرفته است.
یکی از خوانندگان این خبر در اظهار نظر در این باره نوشت: دیگران (غیریهودیان) را باور نکنید.
اما شاید تکبر و خودخواهی اسرائیلی در روزنامه "معاریو" که خبر بسیار کوتاهی از اظهارات ولیعهد سعودی منتشر کرد، به اوج رسید، زیرا یکی از خوانندگان این روزنامه در تحلیل این خبر خطاب به ولیعهد سعودی نوشت: مساحت عربستان 20 درصد مساحت اسرائیل است، باید به فلسطینی ها در عربستان کشور بدهی.
بی توجهی شبکه های اجتماعی اسرائیل به اظهارات ولیعهد سعودی
حتی شبکه های اجتماعی اسرائیلی نیز هیچ توجهی به اظهارات بن سلمان نداشتند تا جایی که صفحه فیسبوک وزارت خارجه این رژیم نیز این اظهارات را بازتاب نداد.
اظهارات اسرائیل اسرائیلی سلمان ولیعهد سعودی روزنامه رسانه بسیار توجهی منتشر نداشتند کوتاهی اظهار اجتماعی داشتن آتلانتیک نشریه سرزمین یهودیان دیداری غیرمنتظره خوانندگان مساحت عربستان پایگاه بازتاب خودشان انتشار صفحات مصاحبه اینکه تاریخی