برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور عراق در گفتگو با روزنامه الحیات چاپ عربستان به اخبار مربوط به احتمال ورود ترکیه به روستای عراقی سنجار واکنش نشان داد و گفت امیدوار است آنکارا دست به چنین اقدامی نزند.

مازندمجلس: «فؤاد معصوم» رئیس جمهوری عراق روابط کشورش با عربستان را بسیار عالی توصیف کرد.
به گزارش نامه نیوز وی در گفتگو با روزنامه الحیات عربستان در خصوص روابط اربیل و بغداد نیز اظهار نظر کرده و گفت که این روابط به روال طبیعی خود بازگشته و گفتگوهای غیر علنی و آرام میان دو طرف در جریان است.
معصوم ضمن استقبال از اقدام بغداد برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی اقلیم کردستان گفت که نه اقلیم کردستان عراق می تواند از دولت مرکزی بی نیاز شود و نه بغداد می تواند از اقلیم کردستان دست بکشد، هر دو یک دولت واحد هستند و منافع آنها به هم مرتبط است.
رئیس جمهوری عراق از نزاع سیاسی موجود در کشورش نیز انتقاد کرد و گفت که اتهام دزدی زدن برخی جریان ها به جریان های دیگر از جذب سرمایه گذاری در عراق جلوگیری می کند.
معصوم گفت کشورهای متعددی برای بازگشت ثبات به عراق کمک کرده اند به ویژه کمک های زیادی به آوارگان عراقی شده که باید به مناطق خود بازگردند و افزود: کمک های انسانی و بین المللی دریافت کرده ایم  گاهی ۲۰ میلیون دلار و گاهی ۱۵ میلیون دلار. اما این کمک ها به حدی نیست که مشکلات را کاملا حل کنند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدهای ترکیه برای هجوم به سنجار عراق (روستایی عراقی در نزدیکی مرز سوریه) به بهانه مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان موسوم به  (پ ک ک) که از دشمنان آنکارا به شمار می رود گفت: بعد از خروج عناصر این حزب از خاک عراق امکان ندارد یک نیروی خارجی بتواند بخشی از خاک عراق را مورد تجاوز قرار بدهد. وی ضمن ابراز نگرانی از تکرار سناریوی عفرین در سنجار ابراز امیدواری کرد که ترکیه دست به چنین اقدامی نزند.
معصوم کردستان جریان اقلیم روابط بغداد سنجار ترکیه میلیون عناصر ابراز دلار عراقی تواند عربستان تهدیدهای کشورش جمهوری