برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر دفاع جدید چین گفت، سفر به روسیه علامتی برای ایالات متحده آمریکا درباره همکاری نظامی نزدیک رو به رشد میان مسکو و پکن است.

مازندمجلس: بیانیه غیرمعمول و شدیداللحن روز سه‌شنبه از طرف ژنرال وی فنگ، وزیر دفاع جدید چین در آغاز مذاکراتش با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکیدی بر رشد همکاری نظامی میان دو رقیب سابق کمونیست است.
به گزارش نامه نیوز فنگ در مسکو تاکید کرد که روسیه را به عنوان اولین مقصد سفرهای خارجی‌اش انتخاب کرده است تا به جهان سطح بالای توسعه روابط دوجانبه و عزم راسخ نیروهای مسلح دو طرف برای تقویت همکاری استراتژیک را نشان دهد. او تاکید کرد امروز چهارشنبه در یک کنفرانس امنیتی به میزبانی وزارت دفاع روسیه شرکت خواهد کرد تا به آمریکایی‌ها روابط نزدیک میان نیروهای مسلح چین و روسیه را نشان دهد.
وزیر دفاع روسیه نیز با بیان اینکه سفر وی فنگ تاکیدی بر ویژگی خاص مناسبات میان روسیه و چین است، افزود چنین تحرکاتی به تعمیق روابط میان ارتش‌های دو کشور منجر می‌شود.
مسکو و پکن "شراکت استراتژیکی" به راه انداختند و مخالفت مشترکشان به جهان "تک‌قطبی" را ابراز کردند. این واژه‌ای است که آنها برای توصیف سلطه جهانی آمریکا به کار می‌برند. مسکو و پکن در بخشی از همکاری نظامی خودشان مانورهای نظامی مشترک شامل تمرین‌هایی در دریایی چین جنوبی انجام داده‌اند و تابستان گذشته هم رزمایش‌های دریایی مشترک در بالتیک داشتند.
روسیه همکاری نظامی روابط مشترک نیروهای دریایی تاکیدی آمریکا تاکید