برگزیده ها
وزرای پیر و خسته دولت روحانی اعتقادی به حمایت از کالای ایرانی ندارند

مازندمجلس: نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: وزرای سیر و پیر و خسته دولت آقای روحانی هیچ علاقه و انگیزه‌ای برای حمایت از کالاهای تولید داخل ندارند.

مازندمجلس:نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به موضوع گرانی قیمت ارز در کشور، گفت: دولت تدبیر لازم را برای مدیریت بازار ارز در آستانه تعطیلات عید نوروز نداشت و تقاضای مردم به منظور خرید دلار برای سفرهای خارجی خود از جمله علل افزایش قیمت دلار بود.

وی افزود: با توجه به اینکه سفر به بخش‌های مختلف ایران پرهزینه است، مردم سفر به کشوری مثل ترکیه را ترجیح می‌دهند و سفر خارجی هم نیاز به خرید و در اختیار داشتن دلار دارد و این تقاضا باعث شد تا پای دلالان به این موضوع باز شود و قیمت ارز بالا برود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اظهار داشت: مسئله دیگر این است که صاحبان اقتصاد ایران و اعضای اتاق بازرگانی، تجارت و کشاورزی تهران اعتقادی به تولید داخل ندارند و یکسری افراد دو تابعیتی و لیبرال هستند و افزایش قیمت نفت به نفع این افراد است و عامل اصلی گران شدن قیمت ارز هم این آقایان هستند.

قاضی‌پور همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اشتغال جوانان و اشتغال جوانان در گرو حمایت از تولید ملی و خرید کالای ایرانی است اما وزرای دولت آقای روحانی وزرای سیر و پیر و خسته‌ای هستند که هیچ عشق و علاقه‌ای برای حمایت از تولید داخل ندارند که از جمله آن می‌توان به وزرای بهداشت، نفت و کار اشاره کرد.

وی ادامه داد: مجموعه‌های تحت امر این وزرا از جمله وارد کنندگان هستند و هیأت امنای صندوق ارزی وزارت بهداشت و درمان خود وارد کننده هستند. وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن در حالی لوله‌های انتقال و دیگر وسایل مورد نیازشان را از خارج وارد می‌کنند که امکان تولید آن در داخل وجود دارد.

نائب رئیس فراکسیون کارگری در پایان اظهار داشت: اگر یک فرد ایرانی یک خودروی ایرانی سوار شود درحقیقت یک خانواده ایرانی را مشغول به کار کرده و اگر همین فرد یک خودروی خارجی سوار شود یک خانواده ایرانی را از اشتغال ساقط کرده است.

ایرانی وزرا حمایت وزرای تولید قاضی‌پور اشتغال دلار اشاره خارجی ندارند کالای وزارت بهداشت خودروی خانواده گفت‌وگو روحانی جوانان افراد موضوع نماینده افزایش اظهار ارومیه اقتصاد اعتقادی