برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده کل سپاه توصیه های نوروزی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را موضوعی ملی و راهبردی برای سپاه و همه کشور دانست و تاکید کرد: تمامی موضع گیری های سیاسی و رسانه ای باید تقویت کننده روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه باشد.

مازندمجلس: سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار نوروزی فرماندهان، مسئولین ، کارکنان حوزه مرکزی و رده های سپاه مستقل در تهران که در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد با تبریک سال نو و اظهار امیدواری نسبت به تلاش توأم با معرفت ، معنویت و بصیرت عمیق تر در اجرای خالصانه مأموریت های محوله در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: سال ۹۶ با تمام تلخی ها و شیرینی های خود درس‌های بزرگی را فراروی مردم و مسئولین کشور قرار داد .
وی افزود: یکی از رخدادهای عبرت انگیز سال گذشته برنامه ریزی دشمن برای سوار شدن بر اعتراضات مردم به مشکلات اقتصادی و معیشتی بودکه سوء استفاده منافقین، صهیونیست‌ها و بدخواهان داخلی و خارجی از آن را به همراه داشت.
جعفری با بیان اینکه طراحان آشوب‌های دی‌ماه درصدد بودند خط آشوب و فتنه آفرینی را تا ۲۲ بهمن‌ماه دنبال کنند ،گفت: ضد انقلاب و منافقین با حمایت دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نظام و ملت ایران برنامه‌های مفصل و پیچیده ای را به زعم خود برای تمام کردن کار جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده بودند که با سد مستحکم هوشیاری و بصیرت مردم مواجه شدند.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد : بصیرت سیاسی مردم سبب شد به سرعت نقشه دشمن آشکار و با جداسازی صفوف خود از نیات پلید آنان حتی آنهایی که در روز اول برای اعتراض و نشان دادن نارضایتی از ضعف دستگاههای مسئول در رفع مشکلات اقتصادی به خیابان آمده بودند چند روز بعد با حضور حماسی خود علیه آشوبگران و فتنه‌گران به صحنه بیایند و مقتدرانه در مقابل آنها بایستند.
وی بصیرت سیاسی مردم را عامل اصلی خاموش شدن فتنه دی ماه و شورشیان درویش نما دانست و یادآور شد: حاصل فتنه ها و آشوب‌های اخیر با الطاف الهی به نفع انقلاب، نظام و ملت ایران انجامید و با نمایش اقتدار و امنیت ملی کشور در این صحنه و در آستانه راهپیمایی بزرگ تعیین‌کننده ۲۲ بهمن ماه فصل نوینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد .
جعفری با اشاره به تحولات اخیر منطقه و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی برابرجنگ های نیابتی و تروریستی تصریح کرد : شکست قاطع داعش و فروپاشی خلافت خودخوانده آنها در عراق و سوریه و متعاقباً پاکسازی تدریجی شهرها از وجود تروریست ها و نیز خنثی شدن فتنه توطئه همه پرسی استقلال کردستان عراق با حمایت ها و نقش آفرینی های درست و به موقع جمهوری اسلامی ایران و هوشمندی دولت ها و ملت های این دو کشور ادامه پیروزی‌های انقلاب اسلامی و امت اسلامی در شرایط بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز امروز را در معرض همگان قرار داد.
فرمانده کل سپاه سال ۹۶ را نمایشگاهی از شکست های زنجیره‌ای آمریکایی ها و متحدان کاخ سفید در سطوح داخلی و منطقه‌ای و پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در جبهه مقاومت اسلامی توصیف و تاکید کرد: سال ۹۶ سال پیروزی انقلاب اسلامی و نمایش  بصیرت مردم ایران بود و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیش از پیش تثبیت کرد.
وی در ادامه تجارب و موفقیت های سال گذشته را دستمایه پیشرفت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران و امت اسلامی در سال ۹۷ خواند و گفت: رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی معظم له درحرم رضوی دروازه ورود سپاه و همه دلسوزان و علاقمندان به انقلاب و پیشرفت کشور و نقشه راه آنها بوده و بایستی در فرصت‌های مناسب مورد تجزیه ،تحلیل  و اقدام عملیاتی قرار گیرد.
جعفری خاطرنشان کرد: تبیین هنرمندانه و هوشمندانه نقاط ضعف و قوت وضع موجودتوسط معظم له ، روح امید و انگیزه غلبه بر مشکلات در جامعه را به گونه‌ای مضاعف ارتقا بخشید و موضع‌گیری‌های سیاسی و رسانه ای تمامی اشخاص و جریان های معتقد به نظام و انقلاب اسلامی بایستی در تقویت این روحیه صورت پذیرد.
 فرمانده کل سپاه تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر اینکه "کلید حل مشکلات در دست بیگانه نیست و در کشور هیچ مشکل غیرقابل حل وجود ندارد" و " آنچه مهم است این است که همه باید سخت کار کنند" ، افزود: سال 97 سال سخت کوشی است و به رغم تلاش دشمن در القای ناامیدی ، با نگاه متکی به توانمندی‌های بومی و ملی و مدیریت انقلابی و جهادی در بکارگیری ظرفیت ها و نیروهای موجود، به فضل الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد ، هرچند فهم و درک این واقعیت و باور توانمندی‌های درونی برای برخی بسیار سخت است.
وی با اظهار امیدواری نسبت به حاکمیت تفکر جهادی و انقلابی مبتنی بر اصول و تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه با برشماری آموزه های راهبردی بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهل سالگی نظام، عمق بخشی روحیه امید و نشاط به مردم و به ویژه نزد خانواده ها و مخاطبین خاص خود را تکلیفی تعطیل ناپذیر دانسته و آن را سرلوحه تمام موضع گیری های خود می داند.
جعفری تجزیه و تحلیل درست مشکلات، توجه به علل و عوامل ریشه‌ها، چرایی و ارائه راهکارها و راه حل های عملی برای رفع آنها را مقوله مهم و ضروری توصیف کرد و افزود: شناسایی ظرفیت استعدادهای داخلی، برنامه ریزی برای بکارگیری حساب شده و اثربخش آنها متناسب با نیازها و اولویت های کشور  امری ضروری برای سپاه بلکه همه کشور به شمار می رود.
فرمانده کل سپاه در پایان توصیه های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) را موضوعی ملی و راهبردی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شامل می‌شود، دانست و با تاکید بر جایگاه و نقش جوانان در حل مشکلات کشور گفت :جوانان را بایستی سرمایه های واقعی کشور بدانیم و با میدان دادن به آنها اطمینان داشته باشیم آینده را بهتر از ما می‌سازند و این همان واقعیتی است که دشمن را به شدت ناراحت و عصبانی و منفعل ساخته است.

اسلامی انقلاب مشکلات جعفری بصیرت فرمانده افزود بایستی رهبری پیروزی‌های داخلی سیاسی اظهار جمهوری آشوب‌های پاسداران تجزیه جامعه روحیه اعتراضات انجامید توصیف تاکید العالی بسیار توانمندی‌های ضروری جوانان نوروز راهبردی ظرفیت انقلابی جهادی بکارگیری ادامه تصریح منافقین آمریکایی اینکه اقتصادی برنامه مسئولین نوروزی گذشته آفرینی حمایت اقتدار پیروزی مقاومت دانست نمایشگاهی منطقه‌ای زنجیره‌ای تأکید امیدواری