برگزیده ها

مازندمجلس: غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد درباره پرونده سپنتا نیکنام گفت: خبرهای غیرموثقی از وضعیت سپنتا نیکنام شنیدیم که قرار است ظرف چند روز آینده موضوع حضور آقای نیکنام در شورای شهر حل شود.

مازندمجلس: رئیس شورای شهر یزد درباره پرونده سپنتا نیکنام گفت: خبرهای غیرموثقی از وضعیت سپنتا نیکنام شنیدیم که قرار است ظرف چند روز آینده موضوع حضور آقای نیکنام در شورای شهر حل شود. بنابر اخبار واصله قرار است که فعلاً مساله حضور ایشان در شورای شهر حل شود و بررسی اختلاف مجلس با شورای نگهبان به بعد موکول شود. عدم حضور آقای نیکنام در شورا به دلیل مصوبه مجلس یا مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست، بلکه وی تنها به دلیل حکمی که دیوان عدالت اداری صادر کرده در جلسات شورا حضور پیدا نمی کند.
غلامعلی سفید ادامه داد: قرار بر این شده که حکم دیوان عدالت اداری درباره ایشان لغو شود و آقای نیکنام بتواند مجدداً در جلسات شورای شهر حضور یابد. نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز این است که موضوع حضور آقای نیکنام در شورا حل شود. همچنین نظر مجلس شورای اسلامی هم این است که نه تنها آقای نیکنام بتواند بازگردد، بلکه در دوره های بعدی نیز اقلیت ها بتوانند کاندیدا شوند. شورای نگهبان از ابتدا مخالف چنین مصوبه ای بود. از این رو با اصرار مجلس بر این مصوبه، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. ظاهراً مجمع تشخیص این موضوع را دو قسمت کرده است. اول اینکه آقای نیکنام به شورا بازگردد و دوم اینکه این مصوبه اختلافی مطرح شود. رئیس شورای شهر یزد همچنین درباره حاشیه های به وجود آمده از انتشار عکس یک کودک در کناره یکی از خیابان های شهر که با ظاهری دلخراش در حال رنگ کردن جدول خیابان بود، گفت: متاسفانه شرکت های پیمان کاری مرتکب این عمل شدند. ما اطلاع دقیقی از این موضوع نداریم. ممکن است این بچه، فرزند پیمانکارانی بوده که در حال انجام کار هستند. لذا این عکس به دلیل اینکه لحظه ای گرفته شده، ابعاد روشنی ندارد. ما بعد از آنکه بر سر این موضوع با شهردار صحبت کردیم، از سوی وی نیز معلوم نشد که این موضوع در کدام خیابان، چه زمانی یا توسط چه پیمانکارانی اتفاق افتاده است و حتی واقعیت داشتن آن از این حیث که آیا واقعاً این کودک در حال کار است یا اینکه چنین وانمود می کند، مورد ابهام است. اما بدون شک اینکه شهرداری «کودک کار» درست کند، واقعیت ندارد.
 

شورای نیکنام موضوع اینکه تشخیص مصوبه مصلحت درباره سپنتا خیابان پیمانکارانی واقعیت نکا شورای نگهبان بازگردد ندارد عدالت نگهبان آینده مساله دیوان اداری بتواند جلسات همچنین