برگزیده ها

مازندمجلس: به گفته پلیس آمریکا زنی ۳۹ ساله به نام نسیم نجفی اقدم مظنون تیراندازی روز سه‌شنبه در مقر یوتیوب در شهر سن برونوی ایالت کالیفرنیا بوده و در نهایت در همان محل تیراندازی کشته شده است.

مازندمجلس:  گفته شده است که او با یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری در این ساختمان اقدام به تیراندازی کرده و چهار نفر را زخمی کرده است و درنهایت نیز با شلیک گلوله به خود، به زندگیش پایان داده است.
به گزارش نامه نیوز بر این اساس او مشخصا به سمت یک مرد ۳۶ ساله و همچنین دو زن ۳۲ و ۳۷ ساله تیراندازی کرده است.
پلیس با رد تروریستی بودن این حادثه اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تیراندازی در پی یک اختلاف داخلی روی داده و خانم اقدم دست‌کم یکی از قربانیان این حادثه را می‌شناخته است.
نسیم نجفی اقدم در سن دیه گو زندگی می‌کرد و در شبکه یوتیوب دارای صفحه شخصی بود.
او که گفته می‌شود گیاهخوار بوده و به عنوان مدافع حقوق حیوانات فعالیت داشته، در ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی ویدئویی را منتشر و در آن ادعا کرد که یوتیوب در قبال محتویات صفحۀ او دست به «تبعیض و فیلتر» زده است.
اقدم علاوه بر یوتیوب، دارای صفحه‌های مختلفی در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز بود. او در این صفحه‌ها ادعا کرده بود که در ماههای اخیر شاهد کم شدن شمار بازدیدکنندگان ویدئوهایش در صفحه یوتیوب بوده است. او اعلام کرد که یوتیوب ویدئوهایش را سانسور می‌کرده و در قبال انتشار این ویدئوها پولی هم به او پرداخت نمی‌کرده است.
او همچنین در فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که «در یوتیوب فرصت برابر برای رشد وجود ندارد».
حادثۀ تیراندازی در مقر یوتیوب روز سه‌شنبه در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی آغاز و بلافاصله پلیس در محل حاضر شد. گفته می‌شود در روز حادثه اقدم در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه در حالی که روسری بر سر و عینک آفتابی بر چشم داشته است وارد مقر یوتیوب شده است. او کارمند یوتیوب نبوده و کارت شناسایی نیز به همراه نداشته است.
یکی از کاربران توییتر که خود را از کارمندان یوتیوب معرفی کرده است در پستی توییتری اعلام کرد که با آغاز تیراندازی‌ها مجبور شده است به همراه شماری از همکارانش در یکی از اتاق‌های این مقر پنهان شود تا اینکه درنهایت امکان خروج آنها فراهم شود.
مقر یوتیوب در حدود ۲۰ کیلومتری پردیس گوگل قرار دارد و دست‌کم ۱۱۰۰ نفر در آنجا مشغول به کار هستند.
نسیم اقدم در رشته «زیبایی اندام» هم فعالیت داشت. او حضوری چشم‌گیر در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی داشت.
 کانال نسیم اقدم در یوتیوب، حدود 5 هزار فالور داشت. او می‌گفت پس از آن‌که شرکت یوتیوب اقدام به حذف برخی از ویدیوهایش کرد، شمار بازدیدکنندگان تولیداتش کاهش یافته است.
ساعاتی پس از تیراندازی، شرکت یوتیوب، با بستن کانال نسیم اقدم، تمام ویدیوهای مربوط به او را حذف کرد.
هنوز انگیزه اصلی این حمله به طور کامل روشن نشده است. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که زن قصد داشته پسری را که او را می شناخت بکشد. برخی نیز می‌گویند، او یکی از کارمندان یوتیوب در سان‌دیگو بوده و انگیزه حمله نیز اختلافات شخصی بوده است.
بعد از اطلاع به پلیس ساختمان تخلیه شد و صدها نفر محل کارشان را ترک کردند. تعداد زیادی پلیس به محل اعزام شده و شاهدان عینی از حضور هلی‌کوپترها و کوماندوهای واحدهای ویژه خبر داده‌اند.
اسماعیل اقدم، پدر نسیم به «گروه خبری بِی اِیریا» که یک شبکه خبری اینترنتی در شمال کالیفرنیاست گفته که دخترش به دلیل خشم از عدم دریافت پول از یوتیوب دست به چنین کاری زده است.
یوتیوب تیراندازی اعلام حادثه اجتماعی شبکه‌های بازدیدکنندگان میلادی ویدئوهایش دقیقه انگیزه اینترنتی کارمندان همراه فعالیت دست‌کم ساختمان اندام زیبایی اقدام درنهایت حیوانات همچنین دارای