برگزیده ها

مازندمجلس: رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه با انتقاد از رویکرد حزب حاکم نسبت به زنان جامعه کشورش گفت، زنان باعث پایان حکومت تک رهبری مردان در سال 2019 خواهند شد.

مازندمجلس:
به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: زنان ترس بزرگ حزب عدالت و توسعه هستند. به همین دلیل آنها از زنان می‌خواهند که در خانه بمانند.
وی در ادامه اظهاراتش گفت: آغاز جمهوریت در ترکیه انقلابی برای زنان بود و زنان در سال 2019 دموکراسی را در کنار جمهوریت اجرا خواهند کرد.
او در ادامه اظهاراتش بر حضور گسترده زنان در انتخابات پارلمانی، محلی و ریاست جمهوری تاکید کرد.
قلیچداراوغلو با اشاره به رجب طیب اردوغان گفت: ما رژیم تک نفره را برهم خواهیم زد و دولت دیکتاتور و رهبر دیکتاتور آن را را ساقط خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ما به مردم توهین نخواهیم کرد و آنها را تحت فشار قرار نخواهیم داد. زنان برابری جنسیتی را در کشور اجرا خواهند کرد.
در همین راستا سه تن از زنان عضو حزب جمهوری‌خواه ترکیه بعد از 30 روز راهپیمایی اعتراض آمیز خود که از شهر چاناک قلعه در اعتراض به نقض حقوق زنان، کودکان، حیوانات و محیط زیست برگزار شد، روز گذشته برابر با سوم آوریل وارد آنکارا شدند.
قلیچداراوغلو درباره این سه زن گفت: ما مفتخریم که از آنها استقبال می‌کنیم. زنان قانون و عدالت را در کشور به اجرا درآوردند. زنان این کشور می‌خواهند در صلح زندگی کنند و یک زندگی راحت و آزاد داشته باشند. زنان این کشور خواهان یک ترکیه مستقل هستند.
ترکیه قلیچداراوغلو ادامه دیکتاتور خواهند خواهیم نخواهیم زندگی اعتراض جمهوریت می‌خواهند می‌کنیم اردوغان جمهوری‌خواه عدالت اظهاراتش