برگزیده ها
برنامه‌های مبارزه با قاچاق در سال 97/ بخشی از آمار پوشاک قاچاق خارجی در واقع تولید داخل است

مازندمجلس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به واردات پوشاک قاچاق گفت: بخشی از پوشاکی که با عنوان قاچاق شناخته می‌شود اصلا وارداتی نیست بلکه تولید داخلی است که برای جلب مشتری با برند خارجی عرضه می‌شود.

مازندمجلس:علی اکبر پوراحمد نژاد  در رابطه با برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در سال 97 گفت: پیرو تکمیل  اقدامات  ستاد در سال‌های 95 و 96 و با توجه به اینکه ساختار پایتخت مبدا قاچاق نیست اما مقصد عمده کالاهای قاچاق است، لازم است که حتما بستر عرضه کالایی در تهران مدیریت شود و به نوعی شفاف سازی در روند تبادلات اقتصادی اتفاق بیفتد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به باز توزیع کالاها از استان تهران افزود: اگر این تقاضا و عرضه مدیریت شود می‌تواند تغییر جهت و تغییر حالت را از سمت کالای قاچاق به سمت کالای قانونمند و بویژه کالای ایرانی سوق دهد.

وی بیان داشت: اتفاقات خوبی در دو سال گذشته در تعامل بین اتحادیه‌ها و اصناف رخ داد و این تعامل ثمرات خوبی را در مبارزه با قاچاق کالا  باعث شد. 

پوراحمد نژاد اظهار داشت: در حالی که  وظیفه اصلی ما در تهران ناامن کردن بستر برای فعل و انفعالات قاچاق است در کنار آن  نیازمند تعامل با اتحادیه‌ها و اصناف در جهت خطرات، مضرات و صدماتی که قاچاق به بازار وارد کرده هستیم تا به یک وحدت نظر دست یابیم؛ بنابراین اکنون در شرایطی قرار داریم که در کنار اتحادیه‌ها و اصناف مشغول رصد اماکن عمده بازاری و کلان پایتخت هستیم که بخشی از این  کار را در سال 96 انجام داده‌ایم و بخش دیگر را در سال 97 انجام خواهیم داد. 

* ۴۴ اتحادیه صنفی درگیر با کالای قاچاق

وی افزود: بر این اساس 44 اتحادیه درگیر با کالای قاچاق شناسایی شد و این اتحادیه‌ها اولویت بندی شده‌اند و 6 اتحادیه از این تعداد با حدود 9 هزار واحد صنفی در استان تهران مورد رصد عوامل کمیسیون و اتاق اصناف و تیم مجموعه قرار گرفتند و موضوعات و تخلفات احتمالی احصا شده به آن‌ها گوشزد شد و روند تعاملات سالم اقتصادی و مبادلات اسناد رسمی و فاکتورهای قابل استناد به آنها تذکر داده شد و قطعا در ادامه روند در جلسه‌ای که بزودی برگزار می‌شود  خط سیر کمیسیون را برای آنها ترسیم خواهیم کرد. 

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران بیان داشت: در این مقوله قطعا موضوع برخورد با باندها و شبکه‌هایی که در کشور فعال هستند و خاستگاه جدی آنها تهران است در دستور کمیسیون در سال 97 قرار دارد. 

وی با بیان اینکه موضوع رصد راه‌های مواصلاتی به استان تهران از جمله تکالیف ما بوده است بیان داشت: بنابراین بخشی از تجهیزات و سخت‌افزارهای مورد نیاز و تیم‌های مراقبتی در سال 96 عملا وارد  عرصه فعالیت شدند و تکمیل آن در سه ماهه اول سال 97 انجام می‌شود  تا عملا به روند نقل و انتقال و عرضه کالا در مسیرهای مواصلاتی به استان تهران را به صورت 100 درصد اشراف داشته باشیم.

* تولیدکنندگان ایرانی از فرصت مبارزه با قاچاق استفاده کنند

پوراحمد‌نژاد تصریح کرد: امیدوار هستیم در کنار این اقدامات تولیدکننده ایرانی با عرضه کالای باکیفیت نظر مصرف‌کننده را به خودش سوق دهد زیرا ناامنی برای قاچاق مجال را برای واردات قانونی مهیا می‌کند و اگر تولید‌کننده داخلی این خلاء  را به سمت مصرف کالای ایرانی سوق ندهد قطعا این بستر به سمت واردات قانونی حرکت می‌کند. 

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به مبارزه با واردات قاچاق تلفن همراه گفت: در سال 96 با اجرای طرح رجیستری کمیسیون  تلفن همراه  بسترهای فراهم شده که دیگر مجال عرضه و بهره‌برداری از تلفن همراهی که به  صورت غیرقانونی وارد شده باشد را نمی‌دهد و همچنین واردکنندگان و مصرف‌کنندگان تلفن همراه حساسیت ویژه‌ای را نسبت به خرید این کالا و احصای اصالت قانونی آن مبذول می‌کنند.

* بخشی از آمار پوشاک قاچاق خارجی در واقع تولید داخل است

وی در ادامه با بیان اینکه مبارزه با واردات پوشاک قاچاق در سال گذشته از اولین اولویت‌های کمیسیون بوده است، گفت: در این راستا با حجم بسیار گسترده‌ای از تخلفات و تقلبات مواجه شدیم.

پوراحمد نژاد با بیان اینکه یکی از معضلات در این بخش عدم جلب تولید داخل از سوی مردم و مصرف کنندگان است، گفت: با رصد بخش زیادی از واحدهای تولیدی تهران، بیشتر از آمار قاچاق پوشاک با آمار تقلب و احصاء برند بر روی پوشاک ایرانی برای جلب نظر خریدار مواجه شدیم .

وی افزود: بخش عمده‌ای از البسه‌ای که در حال حاضر در کشور تولید و  عرضه می‌شود به دلیل عدم جذب مشتری با عنوان تولید داخلی اجبارا با عنوان برندهای خارجی و عناوین جذاب مشتری عرضه می‌شود.

* پوشاک ایرانی صادر می‌شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران اظهار داشت:  اگرچه ممکن است در نوعی البسه‌ خاص مثل البسه کودکان و نوزادی با قاچاق مواجه باشیم اما در قالب فضای بستر پوشاک کشور تولیدات ما زمینه صادراتی بسیار مطلوبی را فراهم کرده و حتی بخشی از روند تکمیل تولید پوشاک در  کارگاه‌های تولیدی داخلی انجام می‌شود و فقط برای بسته‌بندی و  الصاق مارک و برند به شرکت‌های خارجی ارسال می‌شود. 

پوراحمد‌نژاد با بیان اینکه ما باید مراقبت‌هایمان را جدی کنیم بیان داشت: در کنار این اقدام باید تولید‌کنندگان با تبلیغات منطقی بیشتر نظر مشتری را به سمت کیفیت محصولات تولیدی خود جلب کند. 

وی افزود: لازم است تا بستر برای ورود قانونی پوشاک با بررسی تعرفه و دقت نظر در عرضه برندهای داخلی برای جلب نظر مردم مبذول شود و در مورد این کلی گویی که بخش اعظمی از بازار پوشاک کشور را قاچاق تامین می‌کند، تجدید نظر شود.

* اولویت بازار پوشاک در تهران جلوگیری از تقلب و تخلف است

پور احمد‌نژاد با اشاره به تخلف در صنف پوشاک  در استفاده از مارک و برند‌های خارجی و الصاق آن بر تولیدات داخلی، گفت: عدد حاصل از عرضه پوشاک با  این روش تقلبات و تخلفات با عدد تحت عنوان واردات پوشاک قاچاق اعلام می‌شود و بدون بررسی عددی برای واردات پوشاک قاچاق خارجی اعلام می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در حالی که اصلا بخشی از این پوشاک که به عنوان قاچاق آمار آن اعلام می‌شود تولید داخل است و اصلا خارجی نیست و فقط یک برچسب خارجی بر آن الصاق شده است.

وی افزود: بنابراین اولویت در تهران در حوزه پوشاک باید  پیشگیری از تقلب و تخلف و ایجاد زمینه جلب نظر مشتریان برای مصرف پوشاک ایرانی باشد. 

 

قاچاق تهران پوشاک مبارزه کمیسیون استان خارجی کالای تولید ایرانی واردات افزود داخلی اینکه قانونی اصناف عنوان اتحادیه‌ها تولیدی مشتری تخلفات مواجه اقتصادی اعلام می‌کند پوراحمد اتحادیه اولویت الصاق اشاره بازار هستیم تعامل بنابراین فراهم تولیدات همراه مبذول برندهای بررسی زمینه بیشتر تقلبات بسیار درگیر گذشته اظهار تغییر مدیریت برنامه‌های پایتخت خواهیم ادامه باشیم استفاده تکمیل مواصلاتی می‌شود  موضوع پوراحمد‌نژاد