برگزیده ها
ارائه بسته پیشنهادی به وزیر صنعت برای ایجاد موج کارآفرینی/ قاچاق پوشاک و لوازم خانگی گسترده است

مازندمجلس: رئیس خانه صنعت ایران با تشریح الزامات تحقق حمایت از کالای ایرانی، از تهیه پیشنهاداتی برای ایجاد موج کارآفرینی خبر داد و گفت: این پیشنهادات به وزیر صنعت ارائه خواهد شد.

مازندمجلس:عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهار داشت: اولین اقدام در راستای تحقق این مسئله، توجه تولیدکنندگان به تولید کالایی باکیفیت و در شأن مصرف‌کننده ایرانی است. در حال حاضر در صنایع مختلف از جمله صنعت غذا تولیدات مناسب و استانداردی داریم که حتی به آمریکا نیز صادر می‌شوند.

وی افزود: در صنایع لوازم خانگی، پوشاک، شیمیایی و سلولزی نیز تولیدات قابل دفاعی در کشور داریم که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

رئیس خانه صنعت، مصرف‌کنندگان را به عنوان یکی دیگر از محورهای تحقق موضوع حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و گفت: مصرف‌کنندگان باید بدانند تا زمانی که تولیدکنندگان موفق نشوند، اقتصاد کشور حرکت نخواهد کرد و در این راستا یکی از راه‌های موفقیت تولیدکنندگان، مصرف کالای داخلی توسط مردم است.

وی تصریح کرد: اگر کالای داخلی دارای نقطه‌ ضعف باشد، مصرف‌کنندگان باید آن را به شرکت تولیدکننده تذکر دهند تا رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش شبکه توزیع کالا در کشور گفت: توزیع‌کنندگان باید طوری عمل کنند که شاهد ترغیب مصرف‌کنندگان ایرانی به خرید کالای داخلی باشیم، نه‌ اینکه مردم به سمت خرید کالای خارجی تشویق شوند. در این زمینه جلسه‌ای با اتحادیه‌های صنفی خواهیم داشت تا تولید و توزیع کالاهای ایرانی را تقویت کنیم.

به گفته رئیس خانه صنعت، حمایت صدا و سیما از تولیدکنندگان داخلی و ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ کالاهای داخلی نیز نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد و مانع از ترغیب تولیدکنندگان به سمت تبلیغ در شبکه‌های خارجی خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت نیز با جلوگیری از قاچاق بی‌رویه کالا به کشور می‌تواند نقش مهمی در تقویت تولیدات داخلی داشته باشد. این در حالی است که هم‌اکنون شاهد قاچاق لوازم خانگی، پتو و پوشاک در حجم زیاد هستیم و یا از مراجع رسمی نیز بخشی از این محصولات با تعرفه‌های اندک وارد می‌شوند.

سهل‌آبادی با تأکید بر لزوم دریافت مالیات بر ارزش‌ افزوده کالاها در مرحله آخر، گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیز باید به تولیدکنندگان کمک کند.

وی همچنین از تهیه پیشنهاداتی در راستای ایجاد موج کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: این پیشنهادات را به وزیر صنعت ارائه خواهیم کرد و امیدواریم با توجه به قول مساعد وزیر برای همکاری در این زمینه، شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.

کالای داخلی تولیدکنندگان ایرانی حمایت مصرف‌کنندگان پوشاک قاچاق تولیدات خانگی ایجاد لوازم عنوان تبلیغ باشیم ترغیب خارجی کالاهای تقویت توزیع خواهیم زمینه صنایع راستای اشاره کارآفرینی تولید ارائه داریم مناسب می‌شوند