برگزیده ها

مازندمجلس: دادستان‌های آمریکایی به دنبال محکوم کردن معاون سابق بانک خلق ترکیه به تحمل بیش از ۱۵ سال حبس به جرم ادعایی کمک به دور زدن تحریم‌های اقنصادی و بانکی علیه ایران هستند.

مازندمجلس:
 دادستان‌های آمریکایی به دنبال محکوم کردن «مهمت هاکان آتیلا»، معاون سابق بانک خلق ترکیه (هالک بانک) به تحمل بیش از ۱۵ سال حبس به جرم ادعایی کمک به دور زدن تحریم‌های اقنصادی و بانکی علیه ایران هستند. 
به گزارش نامه نیوز دادگاهی در نیویورک چند ماه پیش این بانکدار ترکیه‌ای را در پنج مورد از اتهامات مطرح‌شده مجرم شناخت اما او را از اتهام پولشویی تبرئه کرد. 
وبگاه بلومبرگ نوشته دادستان‌های آمریکایی روز چهارشنبه از یک قاضی فدرال خواسته‌اند «مهمت هاکان آتیلا» را به تحمل بیش از ۱۵ سال حبس محکوم کند. روزنامه دیلی‌صباح نوشته دادستان‌ها خواستار محکوم کردن او به ۱۸۸ ماه زندان شده‌اند. 
«رضا ضراب»، تاجر ایرانی-ترکیه‌ای که در دادگاه رسیدگی به این پرونده ابتدا به عنوان متهم و سپس به عنوان شاهد حضور یافته بود آتیلا و مقام‌های ارشد ترکیه را به تلاش برای دورزدن تحریم‌های آمریکا متهم کرده بود.
رسیدگی به این پرونده، موجب تنش در روابط آمریکا و ترکیه شده است. «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه اتهام‌های وارد شده به مقام‌های کشورش در این پرونده را رد کرده است. 
ترکیه محکوم آمریکا آتیلا پرونده تحریم‌های ترکیه‌ای مقام‌های عنوان رسیدگی هاکان خواستار بانکدار آمریکایی نوشته