برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه ایران با لحنی کنایه‌آمیز به باج‌خواهی رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان سعودی برای نگاه داشتن نظامیان آمریکایی در سوریه واکنش نشان داد.

مازندمجلس: «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توئیتر باج‌خواهی‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان سعودی را به باد تمسخر گرفت. 
به گزارش نامه نیوز ظریف نوشت: «دوشیدن [عربستان توسط ترامپ] بی‌کم و کاست ادامه دارد. امروز تأیید شد که ترامپ برای نگاه داشتن نیروهای ناخوانده آمریکا در سوریه از حامیان مالی داعش 4 میلیارد دلار دیگر طلب کرده است. برای  برگرداندن ورق موفقیت‌ها علیه افراط‌گراها و تضعیف وحدت ملی سوریه به هر کاری متوسل می‌شوند.»
ترامپ که در روزهای گذشته بارها گفته بود تمایل دارد نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج کرد، روز سه‌شنبه شرط انجام ندادن این کار را تأمین هزینه‌های نیروهای کشورش توسط عربستان سعودی عنوان کرد.
ترامپ گفت: «عربستان سعودی به تصمیم ما علاقه زیادی نشان داده است. من به آن‌ها گفته‌ام که "خوب، اگر بخواهید ما [در سوریه] بمانیم، شاید لازم باشد که [پولش را] بپردازید. ما کارهای زیادی در این کشور (سوریه) انجام می‌دهیم و دلایل زیادی هم برای این کار داریم، اما این کار هزینه مالی بسیار زیادی برای کشور ما دارد و منافع آن برای دیگر کشورها خیلی خیلی بیشتر از منافعی است که برای خودمان دارد.»
ترامپ سوریه عربستان زیادی سعودی آمریکا نیروهای