برگزیده ها

مازندمجلس: دادگاه عالی برزیل اوایل امروز (پنجشنبه) درخواست لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق این کشور برای آزاد بودن در زمان رسیدگی به درخواست تجدیدنظرش در رابطه با حکم اختلاس و فساد را رد کرد که این رای‌ احتمالا به حرفه سیاسی وی خاتمه می‌دهد و اختلافات در این کشور را عمیق‌تر می‌کند.

مازندمجلس: اکثر قضات دادگاه عالی برزیل با این امر موافقت کردند که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا تا زمان رسیدگی به درخواست تجدیدنظرش برای تغییر حکم اختلاس در حبس به سر ببرد.
شش تن از ۱۱ قاضی حاضر در دادگاه عالی برزیل ضمن رد درخواست لولا داسیلوا ۷۲ ساله، رای دادند که وی باید دوره حبس ۱۲ ساله خود را به خاطر دریافت رشوه آغاز کند. وی احتمالا ظرف یک هفته به زندان خواهد افتاد.
علی‌رغم حکم محکومیت و شش جلسه دادگاهی که علیه لولا داسیلوا به خاطر اتهام فساد برگزار شده، وی همچنان محبوب ترین سیاستمدار برزیل محسوب می‌شود. وی در تمامی نظرسنجی‌های صورت گرفته در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر برزیل اولویت اصلی مردم محسوب شده اما محکومیتش احتمالا وی را از نامزدی در انتخابات منع خواهد کرد.
این تصمیم علیه لولا داسیلوا ضربه‌ای جدی به حرفه سیاسی وی محسوب می‌شود.
پس از آنکه تیم حقوقی این متهم نسبت به تصمیم دادگاه برای محکوم کردن موکلشان درخواست تجدیدنظر دادند، دفتر دادستان برزیل ماه گذشته از دادگاه عالی خواست تا لولا داسیلوا را محبوس کند.
لولا داسیلوا تابستان سال گذشته به خاطر اتهامات رشوه به ۹ سال و شش ماه حبس محکوم شد.
دادگاه استیناف در ماه ژانویه حکم صادر شده علیه این سیاستمدار سابق را که انجام هرگونه اقدام اشتباه را رد می‌کند، حفظ کرده و آن را به ۱۲ سال افزایش داد.
براساس قوانین انتخاباتی برزیل اگر نامزدی به جرمی محکوم شده باشد، به مدت هشت سال از نامزد شدن برای دفاتر دولتی منع خواهد شد.
داسیلوا برزیل دادگاه محکوم درخواست محسوب تصمیم گذشته نامزدی سیاستمدار دادند احتمالا انتخابات