برگزیده ها

مازندمجلس: یک مقام پنتاگون درباره جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ گفت که در این نشست، اصلا صحبتی درباره تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه مطرح نشد.

مازندمجلس: در حالی که رسانه‌ها از تاکید رئیس‌جمهور آمریکا بر جدول زمانی ۶ ماهه به منظور خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داده‌اند، یک مقام پنتاگون این خبر را رد کرد.
شبکه «سی. ان. ان» درباره نشست اخیر شورای امنیت ملی آمریکا با موضوع داعش و سوریه گزارشی منتشر کرد و در آن نظر یک مقام پنتاگون را درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه جویا شد.
این مقام پنتاگون که به نامش اشاره‌ای نشده، بر خلاف گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده بود، به سی. ان. ان گفت که در این جلسه «اصلا درباره هیچ نوع زمانبندی (درباره خروج نظامیان آمریکایی) صحبتی نشد و مطمئنا از متیس خواسته نشد که برنامه‌ها و گزینه‌هایی برای خروج ارائه دهد».
روز چهارشنبه و در حالی که انتشار خبرهای مختلف درباره احتمال خروج نظامیان آمریکایی از سوریه ادامه داشت، یک مقام آمریکایی گفته بود که دونالد ترامپ با تداوم حضور نظامیان این کشور موافقت کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در گزارش تکمیلی درباره این نشست خبر داد که او در مخالفت با نظرات نهادهای مهم امنیتی آمریکا و همچنین متحدان واشنگتن، خواهان بیرون کشیدن نظامیان آمریکایی از سوریه ظرف شش ماه است.
در گزارش تازه سی. ان. ان، یک مقام دفاعی آمریکا گفته که اصلا موضوع تعیین جدول زمانی برای خروج از سوریه مطرح نشده است.
این رسانه همچنین از هشدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره نفع بردن ایران، روسیه و ترکیه از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خبر داد.
این شبکه گزارش داد: «به ترامپ در دیدار با شورای امنیت ملی، از سوی مشاوران ارشدی از قبیل ژنرال "جوزف دانفورد" رئیس ستاد مشترک ارتش گفته شد که خروج از سوریه در حال حاضر، باز کردن درها برای روسیه، ترکیه و ایران به منظور گسترش منافعشان در سوریه خواهد بود و این در مغایرت با منافع آمریکا است».
یک مقام دولت آمریکا به سی. ان .ان خبر داد: «رئیس‌جمهور (ترامپ) همچنین گفت که نظامیان آمریکایی باید ماموریتشان در جنگ علیه داعش را ظرف ۶ ماه به پایان برسانند، اما مقام‌های نظامی از جمله «جیمز متیس» وزیر دفاع درباره کوتاه بودن این بازه زمانی هشدار دادند».
سوریه درباره آمریکا نظامیان آمریکایی پنتاگون گزارش ترامپ همچنین زمانی ترکیه روسیه هشدار مشترک امنیت رئیس‌جمهور صحبتی منظور شورای موضوع زمانبندی منتشر