برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:مسئولان، نهادها، وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت باید همه‌ نیازهای خود را از محصولات داخلی تأمین کنند.

مازندمجلس: آیت‌الله محمد یزدی در آغاز درس خارج فقه خود در سال جدید گفت: نامگذاری امسال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، یک مسئله‌ حساب شده و دقیق است که باید به آن توجه شود. برخی عقیده دارند که بعد از افزایش کیفیت کالاهای ایرانی باید به سراغ این کالاها رفت. منظورشان این است که باید تحمل کرد تا تولیدات داخلی قدرت رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند و آن وقت تولیدات داخلی را مصرف کرد، اما حقیقت این است که کیفیت کالاها همزمان با مصرف آنها و به تدریج بهتر می‌شود، چراکه تولیدکننده اگر مصرف داخلی را ببیند قطعاً به دنبال افزایش کیفیت کالای خود می‌رود.
وی با تأکید بر لزوم و اهمیت مصرف کالای داخلی برای مقابله با سلطه بیگانگان به مبارزات گاندی در هند اشاره کرد و گفت: در شرح زندگی گاندی گفته می‌شود که در زمان تسلط انگلیسی‌ها بر هند، لباسی را که از صنایع نساجی انگلیس دوخته شده بود کنار گذاشت و لباس کرباسی را که محصول داخلی خودشان بود پوشید، بر این اساس مردم هند نیز با پیروی از گاندی تولیدات انگلیسی را کنار گذاشتند و تصمیم گرفتند از تولیدات داخلی مصرف کنند.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم به نقش مسئولان، نهادها و ادارات مختلف در مصرف کالاهای داخلی اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین مصرف‌کننده، مسئولان، نهادها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستند. اگر رجال دولتی و همینطور شرکت‌های وابسته به دولت در درجه اول خودشان و خانواده‌هایشان و ادارات و نهادهای وابسته، همه‌ نیازهای خود را از محصولات داخلی تأمین کنند، این مسأله خود به خود در مصرف کالاهای داخلی اثر مثبت دارد.
یزدی یادآور شد: اگر بخواهیم فرهنگ مصرف کالای داخلی مردمی شود، اول باید رجال مملکت این کار را انجام دهند و در ادامه مراجع، علما و روحانیون و سپس عامه مردم برای فراگیر شدن این فرهنگ تلاش کنند.مسؤولان در مبارزه با پدیده قاچاق کالا و تعرفه کالاهای خارجی برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند.
وی در پایان به توطئه‌های مختلف دشمنان برای سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم از جمله مسأله حجاب اشاره کرد و از علما و روحانیون خواست بیش از پیش برای مقابله با تهاجمات و شبهات فکری و عقیدتی دشمنان و ضدانقلاب حساسیت نشان دهند.
داخلی تولیدات کالای کالاهای گاندی اشاره وابسته کیفیت مسأله دشمنان ادارات مختلف شرکت‌های نهادها فرهنگ روحانیون یادآور مقابله افزایش ایرانی اعتقادی کالاها خارجی خودشان پایه‌های باشند مسئولان