برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدف سفر خود به استان ایلام را دنبال کردن سیاست‌های وزارتخانه و اضافه شدن ٢ مرکز درمانی تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید ذکر کرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ علی ربیعی، با اشاره به کاهش ۶۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان گفت: من این موضوع را به عنوان مسئله مطرح کردم و پیگیر رفع این مشکل هستم. همسان سازی حقوق بازنشستگان و تلاش در جهت کاهش این شکاف را بطور جدی در دولت و مجلس پیگیری خواهم کرد.
او گفت: حل اساسی مشکلات مالی بازنشستگان نیازمند 300 هزار میلیارد ریال است و دولت عزم خود را جزم کرده تا سه سال آینده بتواند این موضوع را حل و فصل کند.
او گفت: 200هزار میلیارد ریال سال گذشته درحوزه درمان سرمایه گذاری شد. صرف این مقدار اعتبار معادل مجموع بودجه عمرامی کشور است و اگر بتوانیم با اجرای برنامه های پیشگیرانه این هزینه ها را کاهش دهیم منابع نظام در جهت رفاه و آبادانی بیشتر قرار خواهد گرفت.
وزیر رفاه گفت: اگر می خواهیم زمینه برقراری عدالت اجتماعی را در تمامی بخش ها فراهم کنیم، باید در جهت رفع نیازهای بازنشستگان برنامه ریزی شود.
توسعه اشتغال خرد و فقرزدایی، برنامه‌ رییس جمهور در سال ۹۷
ایسنا هم نوشت: علی ربیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: فقر زدایی و ایجاد عدالت، کاهش نابرابری و توسعه اشتغال از سیاست‌های دولت و این وزارتخانه است.
وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال خرد و فقر زدایی از جمله برنامه‌های رییس جمهور در سال جاری است، افزود: ایلام یکی از استان‌هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع از مرزها حق بسیاری بر گردن کشور و نظام دارد و تمام تلاش دولت و مسئولان سوق دادن آن به شرایط بهتر و کاهش نابرابری ها و افزایش عدالت است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی کشور فقدان مهارت جوانان بویژه در میان دانش آموختگان دانشگاهی است و برغم توسعه مراکز آموزش عالی مهارت های کاربردی در اختیار آنان قرار نمی گیرد که باید این رویه اصلاح شود.
ربیعی ابراز امیدواری کرد: با آموزش، فقدان مهارت نیرو متخصص در استان ایلام را جبران و در راستای اهداف وزارت و شعار فقر زدایی این مسایل را پیگیری کرد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار گفت: موضوع اشتغال جوانان و بیکاری به چالشی برای کشور و نظام تبدیل شده است که دولت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی افزود: دولت نیز در این زمینه با تمام توان برای ایجاد اشتغال گام های مثبتی برداشته است و امیدواریم با توانمندی و اخلاص این وزارتخانه و همدلی استاندار ایلام و نمایندگان مجلس مشکلات مردم رفع شود.
وی گفت: با وجود مشکلات فراوان برنامه های خوبی اجرا شده هر چند به وضعیت مطلوب نرسیده اما امیدواریم با سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکل اشتغال که دغدغه اصلی استان است رفع شود.
اشتغال ایلام بازنشستگان توسعه ربیعی استان میلیارد اجتماعی عدالت زدایی مهارت موضوع مشکلات برنامه امیدواریم امام افزود آموزش فقدان جوانان وزارتخانه تعاون جمهور اشاره درمان هزینه پیگیری زمینه ایجاد نماینده دیدار نابرابری