برگزیده ها
وصول ۵۸ هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده در سال ۹۶/ استرداد ۱۲۷۰ میلیارد تومان به صادرکنندگان

مازندمجلس: معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از وصول ۵۸ هزار میلیارد تومان با ۹۶ درصد تحقق در سال ۹۶ خبر داد.

مازندمجلس:محمد مسیحی در رابطه با وضعیت درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در سال 96 اظهار داشت: سال گذشته در رابطه با این مالیات 96 درصد درآمدها به نسبت ارقام مصوب تحقق داشتیم.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: وصول مالیات ارزش افزوده نسبت به سال 95 بالغ بر 20 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه در مجموع حدود 58 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده و عوارض شهرداری وصول شده است، بیان کرد: از این میزان حدود 17 هزار میلیارد تومان عوارض به شهرداری‌ها پرداخت شد و 41 هزار میلیارد تومان آن مالیات بوده است.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سازمان بر روی استرداد مالیات به صادرکنندگان تأکید دارد، گفت: حدود 1270 میلیارد تومان سال 96 مسترد شد و در این بخش تلاش مضاعف صورت گرفت تا مطالبات آنها پرداخت و تسویه شود.

وی در پاسخ به این سؤال که همواره یکی از مطالبات صادرکنندگان طولانی شدن استرداد مالیات ارزش افزوده است، افزود: در دو سال گذشته 2600 میلیارد تومان استرداد داشتیم و یکی از برنامه‌ها و اولویت سازمان مربوط به کاهش زمان استرداد است و در این راستا بخشنامه و تنخواهی تعریف شد تا بتوان تسریع و تسهیل ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مودی محوری ادامه داد: تحقق 96 درصدی درآمدها در حالی رقم خورده که افزایش نرخ مالیات نداشتیم و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در جهت رفع مشکلات با محوریت مؤدیان بوده است.

ک

مالیات تومان میلیارد افزوده استرداد معاون صادرکنندگان مالیاتی عوارض شهرداری پرداخت اینکه مطالبات رابطه گفت‌وگو گذشته درآمدها داشتیم تأکید