برگزیده ها

مازندمجلس: دوحه اعلام کرد که امیر قطر روز ۱۰ آوریل با رئیس جمهوری آمریکا دیدار خواهد کرد.

مازندمجلس:

به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، این سفر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به واشنگتن بنا به دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.
خبرگزاری قنا گزارش داد که در دیدار این دو مقام راه‌های حمایت و توسعه روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو طرف مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این سفر امیر قطر به آمریکا چند روز به طول می‌انجامد و وی این سفر را با بازدید از مقر فرماندهی مرکزی آمریکا در شهر تامبا در فلوریدا آغاز و در روز ششم آوریل نیز با فرماندهان این مقر مرکزی دیدار می‌کند و سپس به شهر میامی می‌رود و در آنجا با تعدادی از مسئولان آمریکایی در چارچوب تحکیم روابط میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری مذاکراتی خواهد داشت.
برنامه‌های این سفر امیر قطر همچنین شامل دیدار با تعدادی از وزراء و اعضای کنگره آمریکا و مسئولان ارشد در واشنگتن می‌شود.قنا گزارش داد که هیاتی رسمی و تعدادی از بازرگانان، امیر قطر را در این سفر همراهی می‌کنند.
این سفر امیر قطر به واشنگتن پس از سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به آمریکا صورت می‌گیرد که وی طی این سفر چندین توافق مهم را در زمینه دفاعی و سرمایه گذاری منعقد کرد.
آمریکا دیدار تعدادی واشنگتن می‌گیرد گزارش مسئولان سرمایه گذاری ترامپ مرکزی روابط زمینه‌های خبرگزاری