برگزیده ها

مازندمجلس: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور داده که میزان تعرفه تجارت با چین به 100 میلیارد دلار افزایش یابد.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از سی ان بی سی، ترامپ در بیانیه ای که روز پنج شنبه منتشر کرد،اعلام کرد: در ادامه توقف تجارت ناعادلانه با چین،دستور داده ام که 201 زیربخش تجارت با چین که 100 میلیارد دلار است،تعرفه اعمال شود و اگر مشخص شود در بخش های دیگر می توان تعرفه ها را بالا برد این کار اجرایی خواهد شد.
به دنبال این بیانیه میانگین شاخص صنعتی دائو جونز در بازار بورس 350 واحد کاهش یافت که این کاهش تا 450 واحد هم رسید.
چین پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم دارد بر 106 محصول ایالات متحده از جمله خودرو،مشروبات الکلی و سویا تعرفه اعمال کند.
تعرفه ها به عنوان یک ابزار مقابله تنها 24 ساعت بعد از آنکه ترامپ برنامه خود را اعلام کرد، از سوی چین رونمایی شد.کارشناسان می گویند هدف چینی ها از اعمال این تعرفه ها ضربه زدن به جایگاه سیاسی ترامپ در این کشور است.
تعرفه های پیشنهادی ترامپ شامل محصولات رباتیک،تکنولولوژی اطلاعات و ارتباطات و صنعت هوافضاست که بنا به گفته ترامپ چینی ها از طریق این محصولات مالکیت معنوی صنایع آمریکایی را زیرپا گذاشته اند.
 با وجودی که ترامپ شدت  سخت گیری بر اجرای برنامه های تعرفه ای خود را افزایش داده،اما چینی ها امیدوارند با مذاکره با آمریکا به توافق برسند.
ترامپ گفته است که ابالات متحده هنوز هم  به شرط تجارت عادلانه و حفظ حقوق مالکیت معنوی شرکت ها و تولیدات آمریکایی برای تجارت آماده است.
کمی بعد ار آنکه ترامپ مواضع جدید را اعلام کرد رابرت لیتزار نماینده تجاری آمریکا این مواضع را «مناسب» توصیف کرد.او گفت که ترامپ پاسخ مناسبی را به تهدیدهای تعرفه ای چین داده است.بنا به گفته او بعد از بررسی ها مشخص شد که چینی ها بی دلیل به دنبال ضربه زدن به اقتصاد آمریکا هستند.
ترامپ تعرفه اعلام تجارت آمریکا اعمال مالکیت معنوی آمریکایی مواضع محصولات برنامه تجاری دنبال متحده بیانیه