برگزیده ها

مازندمجلس: مدیرعامل فیسبوک در جریان گفتگو با رسانه ها اعلام کرد که به عنوان فردی که فیسبوک را خلق کرد؛ مشهور کرده و البته هم اکنون در راس آن قرار دارم می پذیرم که مقصر اصلی تمام اتفاقات اخیر هستم.

مازندمجلس:
به گزارش نامه نیوز به نقل از سی نت ، این اظهارات پس از آن مطرح شد که شمار قربانیان افشای اطلاعات به کمبریج آنالیتیکا از مرزهای 80 میلیون نیز عبور کرده و به رقم 87 میلیون کاربر رسیده است .
زاکربرگ 33 ساله در ادامه سخنانش با خبرنگران گفت ؛ زندگی یعنی یادگرفتن از اشتباهات گذشته، در پایان هر روز کاری، این مسئولیت من است که همه اشتباهات را بپذیرم . چرا که من آغاز گر، ادامه دهند و مسئول فیسبوکم .
رسوایی فیسبوک از اواسط ماه مارس آغاز شد، زمانی که فیس بوک تصدیق کرد که شرکت تحلیلی داده ها در لندن اطلاعاتی غلط از بیش از 50 میلیون کاربر فیس بوک را دریافت کرده است. کمبریج آنالیتیکا گزارش داده بود که این اطلاعات برای کمک به برگزاری انتخابات و کمپین های سیاسی در سراسر جهان از جمله کار برای مبارزات انتخاباتی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده استفاده شده است.
زاکربرگ نه تنها برای سوءاستفاده از اطلاعات نادرست افراد مختلف تحت پیگرد قرار دارد، بلکه برای این که آیا فیس بوک، که 2 میلیارد نفر از آن در طول هر ماه استفاده می کند، قابل اعتماد است یا خیر نیز درر مضن تردید قرار دارد.
زاکربرگ که به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت  کار می کند، در مواجهه با پرسش های مکرر  خبرنگاران درباره آینده  فیس بوک، مشخص کرده است که قصد ندارد به عنوان مدیر اجرایی شرکت کند. او گفت: "ما یک شرکت آرمانگرا و خوش بین هستیم." "اکنون می دانیم که به اندازه کافی برای جلوگیری از سوء استفاده و تفکر از طریق چگونگی استفاده از این ابزار ها برای آسیب زدن تمرکز نکرده ام".
فیس بوک در حال حاضر با دو پرسش مرکزی مواجه است: فیسبوک  می تواند سیستم های ما را کنترل کند ؟ و دوم اینکه آیا می توانیم مطمئن شویم که سیستم های ما برای تضعیف دموکراسی استفاده نمی شود؟
زاکربرگ  در این خصوص نیز گفت: "این کافی نیست که به مردم شبکه اجتماعی هدیه دهیم ، ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم از این شبکه اجتماعی برای ارسال اطلاعات نامطلوب  استفاده نکنند . فیس بوک  اکنون اطمینان حاصل کرده است که همه افراد در اکوسیستم ما اطلاعات مردم را محافظت می کنند."
 زاکربرگ؛ من متهم اصلی پرونده فیسبوک هستم /هیچ کارمندی برای رسوایی آنالیتیکا اخراج نشد/زندگی یعنی یاد گرفتن از اشتباهات گذشته
زاکربرگ  در پاسخ به سوال دیگری در مورد آینده فیسبوک گفت که او منتظر اعلام تعداد افرادی است که تحت تاثیر افشای اطلاعات بوده اند . چرا که فیس بوک می خواهد "درک کامل" و " تصویری جامع" از ماجرا بدهد . هفته گذشته، زاکربرگ گفت داده های "ده ها میلیون"  نفر از مردم سوء استفاده شده است اما اکنون قصد دارد تا زمان مشخص شدن عدد دقیق سکوت کند.
زاکربرگ گفت که این شرکت قصد دارد حساب برنامه ها و شرکت هایی را که  به افراد دیگر آزار می رسانند نیز ممیزی کند، چرا که متوجه شده شرکت در این زمینه نیز ضعیف است.
افراد دیگر نمیتوانند پروفایلهای فیس بوک را با تایپ کردن شماره تلفنها و آدرسهای ایمیل در جعبه جستجو در شبکه اجتماعی دیگر، غیرفعال کنند. این شرکت همچنین محدودیت هایی را برای توسعه دهندگان اطلاعات از چندین سرویس، از جمله ویژگی های رویدادها، گروه ها و صفحه های آن، تعیین کرد.تمام تلاش های فیس بوک برای کاهش آسیب به حریم خصوصی افراد و  احیای شهرت خوداست . هشتگ #DeleteFacebook در توییتر روند رو به رشدی  پیدا کرده و برخی از شخصیت های برجسته ای از دره سیلیکون، از جمله ایلان ماسک مدیر عامل تسلا ، حساب های فیس بوک تسلا و اسپیس ایکس شرکت را حذف کرده است.
اما زاکربرگ گفت که هیچ کارمندی را در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا را اخراج نکرده است. او گفت که در نهایت اتهامات  بر دوش  او است. او گفت ؛  "من به دنبال کسی نیستم که زیر اتوبوس بیفتد."
استفاده اطلاعات زاکربرگ آنالیتیکا افراد فیسبوک رسوایی میلیون کمبریج اشتباهات اخراج اجتماعی اکنون کارمندی اطمینان سیستم عنوان انتخابات اجرایی نکرده کاربر بیفتد اتوبوس نیستم دنبال گزارش افشای زندگی ادامه پرونده گذشته