برگزیده ها

مازندمجلس: یک رسانه آمریکایی با طرح برخی مواضع بی‌اساس مدعی شد که حضور ارتش آمریکا برای نظارت بیشتر بر قدرت‌هایی نظیر ایران که نیاز ارعاب دارند، لازم است. نباید آمریکا را در خطر گیر کردن در باتلاق قرار داد. در شرایطی که آلترناتیو بهتری وجود ندارد، عقب‌نشینی کامل بدترین گزینه موجود است.

مازندمجلس:

به گزارش نامه نیوز به نقل از نشریه نیویورک پست، دونالد ترامپ بارها دستور خروج نیروهای آمریکا از سوریه را در ماه‌های اخیر به پنتاگون داده است. این هدیه بزرگی به ایران خواهد بود.
در این گزارش آمده است که ترامپ در مورد شکست داعش و اینکه تقریبا ۱۰۰ درصد شکست خورده‌اند، درست گفته و سارا هوکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز یک بار این مساله را تایید کرده و گفته دیگر نیازی به حضور دو هزار نیروی آمریکایی در این منطقه نیست.  اما خروج نیروهای آمریکایی اشتباه بزرگی خواهد بود. درست مانند هماند چیزی که ترامپ چند ماه پیش در مورد افغانستان اعلام کرد و گفت: عقب نشینی شتاب‌زده می‌تواند فضایی را برای تروریست‌هایی نظیر داعش والقاعده ایجاد کند که می‌توانند این خلاء را پر کنند.
در این گزارش این ادعا مطرح شده که همین داستان در سوریه نیز صادق است چرا که خلاء در این منطقه می‌تواند توسط ایران و روسیه و همچنین کمپین ترکیه علیه کردها که در شکست داعش همکاری کرده‌اند، پر شود. خروج نیروهای آمریکایی از منطقه می‌تواند ترامپ را از مرحله بازسازی و تضمین ثبات بلند مدت دور نگه دارد و متحدان آمریکا در خاورمیانه را به خطر بیاندازد.
نیویورک پست مدعی شده خروج آمریکا از سوریه می‌تواند منجر به سلطه ایران در تمام بخش‌های شمالی خاورمیانه و حتی ایجاد یک جنگ منطقه‌ای وسیع‌تر شود. ما می‌دانیم که ترامپ می‌خواهد به دخالت نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه پایان دهد. در حقیقت این عقب‌نشینی فوری می‌تواند  از نظر سیاسی برای او تولید‌کننده محبوبیت باشد.
این نشریه آمریکایی با طرح این ادعای بی‌اساس  که حضور ارتش آمریکا برای نظارت بیشتر بر قدرت‌هایی نظیر ایران که نیاز به ارعاب دارند لازم است، نوشت: نباید آمریکا را در خطر گیر کردن در باتلاق قرار داد. در شرایطی که آلترناتیو بهتری وجود ندارد، عقب‌نشینی کامل بدترین گزینه موجود است.
 
آمریکا ترامپ نیروهای آمریکایی سوریه می‌تواند منطقه گزارش بزرگی خاورمیانه نیویورک عقب‌نشینی نشریه ایجاد