برگزیده ها

مازندمجلس: خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که امروز به اثبات رسیده که سعودی‌ها، یهودی و صهیونیست هستند، پیشرفت‌های کشور را مرهون هدایت داهیانه رهبری و مشکلات ناشی از مدیریت دولت‌ها دانست و با انتقاد از مسئولانی که به حرف رهبری گوش نمی‌دهند، گفت: روزی بیخود گفتید دستتان روی دکمه فیلتر نمی‌رود و حالا می‌خواهید به گردن رهبری بیاندازید.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر کشور، آن را مانور دلدادگی خداوند برای دلدادگان به ذات مقدس حق دانست و خواستار استجابت دعای معتکفان شد و گفت: برادران و خواهران دوران تعطیلی دوران ابتدای بهار و اول سال تمام شد و اکنون آغاز سال ۹۷ و چهلمین سال انقلاب است.
حکام برخی کشورهای عربی نیز نقاب از چهره انداخته‌اند
وی با بیان این‌که از هم‌اکنون سال چهلم انقلاب را آغاز می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که این سال نقطه عطفی در تاریخ انقلاب باشد و اظهار داشت: از آن‌جا که مشاهده می‌کنیم استکبار و اذناب استکبار چهره‌ای شفاف میان مسلمانان جهان پیدا کرده‌اند، امروز همه دشمن‌شناس هستند و حکام برخی کشورهای عربی نیز نقاب از چهره انداخته‌اند.
امروز به اثبات رسیده که سعودی‌ها، یهودی و صهیونیست هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: در گذشته هم گفته می‌شد که سعودی‌ها، یهودی و صهیونیست هستند اما بعضاً فکر می‌کردند این‌طور نیست و این حرف‌ها صرفاً در مقام سخن است، اما حالا به اثبات رسیده است.
وی با اشاره به سفر اخیر ولیعهد عربستان به ایالات متحده تصریح کرد: حاکم جوان سعودی اخیراً در امریکا با دو نشریه تایم و آتلانتیک مصاحبه کرده است. در مصاحبه با تایم گفته ما با اسرائیل نقطه مشترک داریم و این دشمن مشترک، ایران است و بعد گفته به‌جز دشمن مشترک، حتی در فعالیت‌ها و اهداف اقتصادی نیز با اسرائیل اشتراکاتی داریم و آن‌زمان خواهید دید بعد از مصر اولین کشوری خواهیم بود که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسیم.
امام جمعه مشهد افزود: او همچنین در مصاحبه با نشریه آتلانتیک هم که گفته اسرائیل غاصب نیست و این سرزمین خود آن‌ها بوده و گولدبرگ، سردبیر این نشریه غافل‌گیر شد و گفت که این اولین رهبر کشور عربی است که چنین مسئله‌ای را مطرح کرده است.
علم‌الهدی با اشاره تاکید امام خمینی درباره فلسطین خاطرنشان کرد: امام تاکید بر لزوم حمایت از فلسطین داشتند و حال ۴۰ سال گذشته و جریان انقلابی ما، پرده و نقاب از چهره دولت سعودی کنار زد و در سال چهلم پیروزی انقلاب ثابت شد که این‌ها صهیونیست هستند.
ملت عربستان دچار بیماری گال شده‌اند اما ولیعهد ثروت عربستان را به پای ترامپ می‌ریزد
وی ادامه داد: بنابر اعلام سازمان بهداشت دولت سعودی بخش عمده کشور عربستان را مرض گال گرفته اما حاکم این کشور رفته و همه ثروت این کشور را به پای ترامپ ریخته و برای درمان مردم خود از مرض گال هیچ اقدامی نکرده و این غیر از آن است که مردم به جنگ با یمن گرفتار هستند. آیا وقت آن نیست که این مردم قیام کنند. ما امیدواریم سال چهلم انقلاب ما، سال قیام همه ملت مسلمان علیه این حکام ظالم باشد و ریشه استکبار را نابود کنند.
پیشرفت‌ها مرهون هدایت داهیانه رهبری و مشکلات ناشی از مدیریت دولت‌ها است
این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نکته دوم این است که در این سال باید مشکلات داخلی خودمان را حل کنیم. پیشرفت و پیروزی ما در عرصه‌های مختلف ازجمله دفاعی و سیاسی مرهون هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری است. مشکلات داخلی و اقتصادی کشور ما هم نتیجه مدیریت‌های مختلف و متنوعی است که به‌وسیله دولت‌ها بوده و نتوانستند کشور را اداره کنند.
علم‌الهدی با بیان اینکه تجربه نشان داد که مقام معظم رهبری همواره اقداماتی به‌جا را پیشنهاد کرده‌اند، ابراز داشت: اگر در حل مشکلات اقتصادی نسخه‌های رهبری به‌کار بسته شود، این مشکلات حل می‌شود و سال چهلم، باید سال اجرای این نسخه‌ها توسط دولت و مجلس و همچنین مردم باشد.
چرا با بیگانگان قرارداد می‌بندید
وی به انتخاب شعار سال اشاره و بیان کرد: این حمایت از کالای ایرانی با دو کیفیت محقق می‌شود. یکی توسط شما مردم که تصمیم بگیرید کالای خارجی نخرید و در مغازه‌ها و دکان‌هایتان هم کالای خارجی نفروشید. درست است. ممکن است در ابتدا کالای با کیفیت به دست‌تان نیاید اما در ادامه باعث می‌شوید که ۸۰ میلیون نفر کالای ایرانی می‌خرند. شما معتقدید و رهبری این مسئله را فرموده‌اند.
خطیب نماز جمعه مشهد یادآور شد: فارغ از این عرصه اقتصاد خرد، یک سری مسائل هم مربوط به اقتصاد کلان است که متولی آن دولت است و آن‌ها باید در این راستا تلاش کنند. چند شب پیش در اخبار گفتند اخیراً با یک کارخانه قطعه‌سازی در خارج کشور قرارداد بسته‌اند و متصدی آن می‌گفت اگر این قرارداد اجرا شود، در گام اول ۵۵۰ کارگر بیکار می‌شوند. آیا فقط مردم باید بلوز خارجی نخرند؟ چرا با بیگانگان قرارداد می‌بندید.
علم‌الهدی افزود: به هر حال این رهبر، رهبری این مملکت است. هم رهبر ملت و هم رهبر دولت است. تمام مسئولیت‌های شما چه در مجلس و چه دولت بدون تنفیذ این رهبر مشروعیت نداشته و حرام است. این درست نیست که مردم ما مقید به اجرای فرمان رهبری جنس مرغوب و پارچه مرغوب خارجی نخرند اما مسئولان با کشورهای خارجی قرارداد ببندند که کل ثروت کشور به خارج برود.
رسم شده به حرف رهبری گوش ندهند و بعد مشکلات را به گردن ایشان بیاندازند
وی با بیان اینکه تاکنون همواره نسخه نجات‌بخش کشور از جانب رهبری بوده اما رسم شده که به حرف رهبری گوش نمی‌کنند و بعد شکست می‌خورند و مشکلات را به گردن رهبری می‌اندازند، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی که به رهبری کار ندارد. چرا به گردن رهبری می‌اندازید. رهبری چهار سال است که از اقتصاد مقاومتی می‌گوید. شما چرا گوش نکردید.
چهار سال پیش موضوع فیلتریگ شبکه‌های خارجی را مطرح کردم اما فحش دادید
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین به موضوع فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است.
علم‌الهدی اضافه کرد: حالا خودتان می‌خواهید فیلتر کنید و می‌خواهید به گردن رهبری بیاندازید. بیخود این‌که یک روزی گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت و حالا می‌خواهید فیلتر کنید، به گردن رهبری نیاندازید.
‌وی تاکید کرد: اگر هنوز هم چهار شبکه خارجی سنگ این شبکه‌ها را می‌زنند، به خاطر رضایت آن‌ها مشکل را گردن رهبری نیاندازید. خدایا به همه مسئولان که دلشان می‌خواهد کار کنند، بصیرت رهبرشناسی عنایت بفرما.
رهبری مشکلات خارجی عربستان فیلتر علم‌الهدی انقلاب قرارداد اشاره کالای اسرائیل اقتصادی می‌خواهید مصاحبه سعودی اضافه نشریه همچنین صهیونیست تاکید اقتصاد آن‌ها امام مشترک کشورهای استکبار ولیعهد ترامپ بیگانگان اجرای همواره داخلی دولت‌ها مختلف نتیجه اینکه شده‌اند کیفیت شبکه‌های خودتان نیاندازید بیخود موضوع مسئولان بیماری مسئله گفتید مرغوب ایرانی مرهون امروز آتلانتیک کرده‌اند ابراز اخیراً اثبات سعودی‌ها خراسان رسیده گذشته داریم می‌کنیم حمایت پیروزی ادامه یهودی فلسطین دوران اولین افزود این‌که داهیانه