برگزیده ها
افزایش قیمت دلار برای هر کسی سود نداشته باشد برای دولت سود دارد/ افزایش مدیریت‌ شده قیمت دلار

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت دلار در کشور به صورت مدیریت شده انجام می‌شود،‌ گفت: افزایش قیمت دلار اگر برای دیگران سود ندارد برای دولت سود دارد و درآمدهایی را از این طریق نصیب دولت می‌کند.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به افزایش قیمت ارز در کشور گفت: موضوع افزایش قیمت دلار در کشور یک مساله مدیریت شده است و مدیریت می‌شود که قیمت آ‌ن بالا رود و بنایی برای کنترل قیمت آن وجود ندارد.

وی افزود: گزارشی تاکنون از بانک مرکزی دریافت نکرده‌ایم که به دنبال این باشند تا افزایش قیمت دلار را بگیرند بلکه این موضوع یک حالت رهاشده یا حتی مدیریت شده برای افزایش قیمت دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: افزایش قیمت دلار اگر برای دیگران سودی نداشته باشد برای دولت سود دارد چرا که باعث افزایش درآمدهای دولت می‌شود و ما شاهد هستیم که قیمت دلار در بودجه 97، 3500 تومان تعیین شده و در آغاز سال 97 قیمت دلار به بیش از 5 هزار تومان رسیده است. البته علاوه بر دولت بعضی از واردکنندگان نیز از افزایش قیمت دلار سود می‌برند چرا که یا از پیش از این از افزایش قیمت دلار مطلع بودند و اقدام به خرید کالاهایی برای انبار کردن، کرده‌اند و یا اینکه فی‌البداهه کالایی را خریداری کرده‌اند که قیمت آن افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش قیمت دلار آسیب‌های زیادی را هم برای جامعه دارد که یکی از آن‌ها موضوع تورمی است که پیش‌بینی می‌شود به دنبال این افزایش قیمت ارز به وقوع بپیوندد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:‌ما شاهد هستیم که همچنان ولع خرید ارز در کشور وجود دارد که یک دلیل آن را می‌توان افزایش نقدینگی در کشور دانست و دلیل دیگر آن این است که برخی از افراد تصور می‌کنند با خرید دلار است که می‌توانند قدرت خرید ریال را برای خودشان حفظ کنند.

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند و این موضوع را دنبال کند که چرا این وضعیت اتفاق افتاده است.

افزایش دلار موضوع دنبال بودجه مدیریت کرده‌اند اظهار هستیم محاسبات تومان کمیسیون گفت‌وگو نداشته افزود حاجی‌دلیگانی برنامه