برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که امیدوار است مذاکرات بین تهران، مسکو و آنکارا سبب شود که ترکیه نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند.

مازندمجلس: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به زودی خاک سوریه را ترک خواهند کرد.
به گزارش نامه نيوز، با وجود ادعای ترامپ، اما پنتاگون این مسئله را تأیید نکرد، ولی سه شنبه هفته جاری بار دیگر ترامپ مواضع خود را تکرار و ادعا کرد که این نقشه با همپیمانان ائتلاف و کشورهای منطقه بررسی خواهد شد.
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل امروز جمعه خبر داد که دمشق هیچ اطلاعات رسمی درباره برنامه ترامپ در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از سوریه دریافت نکرده است.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که امیدوار است مذاکرات بین روسیه، جمهوری اسلامی ایران و ترکیه درباره سوریه، به خروج نیروهای ترکیه از سوریه منجر شود.
وی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «امیدواریم این مکانیزم سه جانبه فشار ضروری را به دولت ترکیه وارد کند تا نیروهای خود را از شمال سوریه که در حال حاضر نیروهای ترکیه آن را اشغال کرده اند، خارج کند».
الجعفری تأکید کرد که دمشق همچنان در خصوص فهرست نامزدهای کمیته قانون اساسی سوریه با همکاری مسکو و تهران فعالیت میکند، ولی چارچوب زمانی همچنان نامعلوم است.
روز چهارشنبه کاخ سفید بیانیه‌ای درباره رایزنی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد. بنا بر این بیانیه، دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو درباره منطقه‌ و ایران صحبت و «توافق کردند که به همکاری نزدیک برای مبارزه با نفوذ شرورانه ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای این کشور ادامه دهند».
دو مقام دولت آمریکا در این زمینه تأکید کردند که به دلیل نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره خروج نظامیان آمریکا از سوریه در آینده نزدیک، گفت‌و‌گوی تلفنی اخیر ترامپ و نتانیاهو به تنش کشیده شد.
به گفته این منابع آمریکایی، رژیم صهیونیستی نگران است که با خروج آمریکا از سوریه، دشمنان این رژیم و به طور خاص ایران، در سوریه جای پا بگیرند و حضورشان گسترش یابد.

سوریه نیروهای ترامپ آمریکا درباره ترکیه آمریکایی صهیونیستی تلفنی نزدیک همکاری نتانیاهو تأکید گزارش الجعفری دونالد همچنان