برگزیده ها
نامه نماینده آبادان به وزارت اطلاعات درباره وضعیت بغرنج آب این شهر/ به داد مردم برسید

مازندمجلس: نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وضعیت آب شرب آبادان بغرنج است و باید فکری برای آن کرد.

مازندمجلس:غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: اکنون وضعیت شوری آب آبادان وحشتناک است.

وی افزود: وضعیت آب آبادان و چند شهر دیگر بسیار بغرنج است و به قدری ناجور است که در این دو، سه روز مرتب با ما تماس می‌گیرند که EC بالا رفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که حتی دستگاه‌های صنعتی که برای خنک کردن توربین‌های خود و یا شست‌وشوی لوله‌ها و ابزارآلات از آب استفاده می‌کنند، این آب با این مقدار نمک و آلودگی بالا به دستگاه‌ها هم ضرر می‌رساند و کتباً به شورای تأمین شهر و فرماندار شهر این موضوع اعلام شده است.

شرفی ادامه داد: نزدیک 9 ماه است که به غیر از این دوسالی است که از ابتدای نمایندگی پیگیری کردیم مرتب یادآوری کردیم که در فصل گرما و شرایط نامناسب جوی قطعاً بر این فاجعه تأثیرگذار خواهد بود، بنابراین هوا که گرم‌تر شود وضعیت بدتر خواهد شد.

وی افزود: حال که هوا مقداری گرم شده است، شرایط آب این‌گونه است، اما خدا به داد مردم در چند ماه آینده برسد. بنده به وزارت اطلاعات هم نامه نوشتم و این موضوع را یادآور شدم که وضعیت آب شرب آبادان بغرنج است و عکس‌العمل مردم قابل‌کنترل نیست. به داد این مردم برسید.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 13 سال است که می‌خواهند آب‌رسانی به آبادان انجام شود و مشکل آب حل شود و 160 هزار مترمکعب آب موردنیاز شهرستان آبادان حل شود، اما متأسفانه در این 13 سال نمی‌دانم چه اما و اگری در کار است، گفت: چرا مسئولان نسبت به قول‌هایی که به مردم می‌دهند متعهد نیستند. بنده سیاسی حرف نمی‌زنم اما همه دولت‌هایی که دست‌اندرکار حل این مشکل مردم بودند چرا به داد مردم نمی‌رسند. به چه کسی باید فریاد بیاوریم.

شرفی همچنین تصریح کرد: مردم به بنده که نماینده هستم فریاد می‌آورند، من باید به چه کسی استغاثه کنم و دستم به دامن چه کسی باشد. با رئیس‌جمهور، معاون اول، دو وزیر نیرو، دو وزیر سابق و کنونی نیرو و دیگر مسئولان و همچنین رئیس مجلس در این رابطه جلسه برگزار کردیم. در جلسه مجمع نمایندگان خوزستان هم این مسئله مطرح شد اما متأسفانه فقط می‌گویند پیگیری می‌کنیم. همه می‌گویند این مسئله‌ای مهم و ملی است اما عملاً هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی اظهار داشت: طرح غدیر 13 سال است که در دستورکار است اما متأسفانه هنوز این اتفاق نیفتاده است. حتی آب این منطقه برای استحمام و مصارف بهداشتی هم قابل استفاده نیست چه برسد به آب شرب، حتی تصفیه‌خانه‌های خانگی خراب شده است. مردم مدام در این رابطه تماس می‌گیرند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به داد مردم رسید. باید مسئولان بگویند می‌خواهند چکار کنند.

آبادان نماینده شورای وضعیت مجلس شورای اسلامی اسلامی کردیم مسئولان شرایط متأسفانه همچنین بغرنج اطلاعات می‌خواهند فریاد رابطه وزارت می‌گویند برسید پیگیری تصریح گفت‌وگو می‌گیرند اظهار استفاده ادامه موضوع افزود