برگزیده ها

مازندمجلس: سیدمحمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران و همچنین عضو شورای سیاستگذاری جریان اصلاحات خبر از دیدار چند عضوشورای شهر با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری داد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز او  تاکید کرد:«به نظر می‌رسد ظاهرا آقای روحانی نیز از استعفای آقای نجفی رضایت ندارند. با این وجود هنوز هیچ اعلان موضع رسمی از سوی ایشان در این رابطه صورت نگرفته است. با این وجود بنده به همراه آقای محسن هاشمی و آقای الویری با آقای جهانگیری در این زمینه دیدار و گفت‌وگو کردیم. انتظار ما از آقای جهانگیری این بود که حمایت بیشتر در این ماجرا از آقای نجفی صورت بگیرد. با این وجود استنباط بنده این بود که آقای جهانگیری به‌اندازه‌ای که در زمان انتخاب آقای نجفی همکاری کردند در زمینه ادامه همکاری آقای‌نجفی جدی نیستند و رویکرد دیگری در پیش گرفته‌اند. شاید آقای جهانگیری متقاعد شده‌اند که آقای نجفی به دلیل بیماری که با آن دست به گریبان شده‌اند، باید استراحت کند و صندلی شهرداری تهران را ترک کند.»
او در ادامه درگفت‌وگو باروزنامه آرمانتصریح کرد:«شورای شهر هنوز هیچ تصمیمی درباره جایگزینی آقای نجفی نگرفته و همچنان اصرار دارد که آقای نجفی در شهرداری تهران باقی بماند. به نظر اعضای شورای شهر کناره‌گیری آقای نجفی از شهرداری تهران در نهایت به مدیریت شهر تهران و همچنین رویکرد جریان اصلاحات در آینده ضربه خواهد زد و کسی نمی‌تواند منکر این قضیه شود. حتی خود آقای نجفی نیز ضربه خواهد خورد و با مسائل مختلفی در آینده مواجه خواهد شد. برخی از منتقدان ایشان عنوان می‌کردند که آقای نجفی بیشتر از6 ما در شهرداری تهران دوام نخواهد آورد. در نتیجه اگر آقای نجفی صندلی شهرداری تهران را ترک کند به حرف آنها دامن زده و آب به آسیاب آنها ریخته است. درباره آقای جهانگیری نیز باید عنوان کنم که اصولگرایان مدت‌هاست روی وضعیت آقای جهانگیری در دولت حاشیه‌سازی می‌کنند و تمایل دارند ایشان را به شکل‌های مختلف از دولت جدا قلمداد کنند. به همین دلیل نیز در رسانه‌های خود عنوان می‌کنند که ایشان از وضعیت خود در دولت رضایت ندارند و تمایل به ادامه همکاری با دولت ندارند. شایعه حضور ایشان در شهرداری تهران نیز در راستای همان استراتژی است و به همین دلیل واقعیت ندارد. بدون شک جدا شدن آقای جهانگیری از دولت در نهایت به ضرر دولت و جریان اصلاحات تمام خواهد شد و به همین دلیل چنین اراده‌ای در جریان اصلاحات و خود آقای جهانگیری وجود ندارد و در آینده نیز وجود نخواهد داشت. آقای جهانگیری تا پایان دولت آقای روحانی در دولت حضور خواهند داشت و در این قضیه هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد.»
میرلوحی درپایان تاکید کرد:«اعضای شورای شهر پنجم اصرار و پافشاری دارند که در شرایط موجود آقای نجفی باید به کار خود ادامه بدهند. به همین دلیل نیز ما هنوز وارد مصادیق برای جایگزینی ایشان نشده‌ایم. درباره احتمال شهردار شدن آقای محسن هاشمی نیز باید عنوان کنم احتمال شهردار شدن ایشان به دلیل میثاق‌نامه‌ای که ما در ابتدای تشکیل شورا منعقد کرده این تقریبا صفر درصد است. در این میثاق نامه همه اعضای شورای شهر متعهد شده‌اند که برای گرفتن هیچ پستی شورای شهر را ترک نکنند و این میثاق نامه همچنان پابرجاست.»
جهانگیری تهران شهرداری شورای ادامه عنوان شده‌اند اعضای اصلاحات ندارد آینده جریان درباره ندارند همکاری نخواهد وضعیت روحانی رضایت تمایل تاکید میثاق شهردار احتمال دارند نگرفته زمینه دیدار بیشتر صندلی جایگزینی همچنان نهایت هاشمی اصرار رویکرد