برگزیده ها

مازندمجلس: مشاور امنیت ملی عزل‌شده آمریکا در آخرین بیانیه‌اش برای جدایی از دولت کشورش به عقده‌گشایی علیه ایران پرداخت.

مازندمجلس: «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی فعلی کاخ سفید در بیانیه‌ای که به مناسبت آخرین روز کاری‌اش صادر کرده اتهامات علیه ایران را تکرار کرده است. 
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته پیش «مک‌مستر» را از سمتش عزل و «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد را به جای او منصوب کرد. ترامپ گفت بولتون از ۹ آوریل (۲۰ فروردین) جانشین مک‌مستر خواهد شد. 
 «مک‌مستر» در بیانیه‌ای که روز جمعه (۶ آوریل/ ۱۷ فروردین) صادر کرده به ذکر دستاوردهای  دولت ترامپ در مدت حضورش در این سمت پرداخته است.
او درباره ایران نوشته است: «در برابر جنگ نیابتی ۴۰ ساله ایران علیه آمریکا، حمایت آن از گروه‌های تروریستی و دامن زدن این کشور به خشونت‌ها در سراسر خاورمیانه مواضع محکمی گرفته‌ایم.»
 ترامپ در هفته‌های گذشته ابتدا «رکس تیلرسون» را از سمت وزیر خارجه آمریکا عزل و «مایک پامپئو» را به جای او منصوب کرد. او چند روز بعد «مک‌مستر» را «جان بولتون» جایگزین کرد.
«تیلرسون»، «مک‌مستر» و «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا همراه با «جان کلی»، رئیس دفتر کارکنان کاخ سفید اعضای حلقه مشهور شده به «آدم بالغ‌های» کاخ سفید بودند که علی‌رغم داشتن مواضع تُند ضدایرانی، ماندن در برجام را به تبعات خروج از آن ترجیح می‌دادند. 
مک‌مستر آمریکا ترامپ بولتون مواضع تیلرسون فروردین آوریل منصوب بیانیه‌ای