برگزیده ها

مازندمجلس: کاخ سفید اعلام کرد که تحریمهای جدید آمریکا علیه برخی از سیاستمداران و تجار روس بر دیدار برنامه ریزی شده رؤسای جمهور آمریکا و روسیه اثری نخواهد داشت.

مازندمجلس: کاخ سفید اعلام کرد که تحریمهای جامع و جدید دولت آمریکا علیه ۳۸ فرد و نهاد روسیه از جمله تنی چند از سیاستمداران برجسته و تجار بزرگ و سرشناس روس، هیچگونه تأثیری بر روند تدارک و آماده سازی یک نشست میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی نخواهد داشت.
«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت که مقامات آمریکا به فعالیت خود برای برگزاری این دیدار ترامپ با رئیس جمهور روسیه ادامه خواهند داد.
وی در این باره اظهار داشت: «همان گونه که رئیس جمهور گفت، ایشان خواهان برخورداری از یک رابطه خوب با روسیه است، اما این امر به برخی اقدامات طرفهای روس بستگی دارد».
گفتنی است که روز جمعه دولت آمریکا ۳۸ فرد و نهاد روسیه را در فهرست تحریم های خود قرار داد.
طبق اعلان وزارت خزانه داری آمریکا، «سلیمان کریموف» تاجر روسی و رئیس شرکت «نفتا مسکو» و عضو شورای اتحادیه روسیه، «میخائیل افیموویچ فرادکوف» سیاست‌مدار و اقتصاددان روسی و «سرگئی فارسنکو» تاجر روس در میان افراد تحریم شده قرار دارند.
افزون بر این، کمپانی روسال که به‌عنوان بزرگترین شرکت آلومینیوم جهان شناخته می‌شود، در فهرست این تحریم ها قرار گرفته و علاوه بر آن شرکت های روسی ـراشن ماشینز،»، «بسیک المنت» و «رنووا گروپ» نیز به وسیله آمریکا تحریم شده اند.
«نیکولای پتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه و «ولادیمیر کولوکولتسف» وزیر کشور روسیه و «میخائیل فرادکوف» رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی روسیه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.
پیشتر وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که دولت ترامپ تصمیم دارد تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند که مجموعه ای از سیاستمداران و چهره های نزدیک به حاکمیت و همپیمانان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را هدف قرار دهد.
روسیه آمریکا تحریم ترامپ جمهور فهرست ولادیمیر پوتین فرادکوف گرفته میخائیل شورای سیاستمداران دیدار تأثیری گزارش تحریمهای