برگزیده ها
احمدی لاشکی: رتبه‌بندی معلمان از مهرماه اجرایی می‌شود

مازندمجلس: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: بنا بر قول وزیر، این طرح از مهر ماه اجرایی می‌شود.

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه، گفت: در یکی از بندهای این ماده بیان شده که نظام رتبه‌بندی معلمان در طول برنامه ششم اجرا شود؛ اشتباه نمایندگان در تنظیم این بند مشخص نبودن زمان شروع این نظام است؛ زمان اجرایی شدن آن باید از سال اول برنامه ششم توسعه تعیین می‌گردید.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که سالی برای شروع اجرا این طرح در برنامه مشخص نشده است و آموزش و پرورش ملزم به اجرای آن در طول برنامه است راه فراری برای این وزارتخانه ایجاد شده تا بتواند اجرای آن را تا سال 1400 ادامه دهد.

وی بیان کرد: برای اجرایی شدن این قانون نمایندگان باید تکمله‌ای بزنند و آن را اصلاح کنند اما نکته حائز اهمیت در این خصوص اعتبارت موردنیاز برای اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان است که باید تامین شود.

احمدی اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای اجرایی شدن این طرح آموزش و پرورش به اعتباری بیشتر 3 هزار میلیارد تومان نیاز دارد بنابراین این وزارتخانه برای اجرای این طرح کار سختی در پیش دارد.  

عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری با اشاره به صحبت‌های روزه‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آقای بطحایی بیان کرد که آموزش و پرورش درصدد اجرایی کردن طرح رتبه‌بندی معلمان از مهر ماه سال جاری است و بودجه لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبتی که اجرایی شدن این طرح در سیستم آموزشی کشور دارد، تاکید کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نه تنها می‌تواند وضعیت معیشتی معلمان را بهبود بخشد بلکه در کیفیت آموزشی نیز اثرگذار است چراکه باعث ارتقا کیفیت علمی معلمان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: از آنجا که معلمان باید به صورت دوره‌ای در آزمون‌ها شرکت کنند تا بتوانند رتبه‌ خود را ارتقا دهند بنابراین تلاش بیشتری در کسب دانش انجام می‌دهند اما باید دقت شود دانش کسب شده را به دانش‌آموزان نیز منتقل کنند و دانش تئوری را به عملی تبدیل کنند

کمیسیون آموزش رتبه بندی معلمان مجلس شورای اسلامی کمیسیون آموزش مازندمجلس