برگزیده ها
نمایندگان بعد از انتخابات مردم را فراموش کردند

اختصاصی مازندمجلس: صابری گفت: روش کار دولت و چگونگی اداره‌ی کشور برای نمایندگان اهمیتی ندارد. اگر نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع حساس باشند، دولت عملکرد خود را اصلاح می‌کند.

اختصاصی مازندمجلس: علی صابری تیلکی از فعالان برجسته‌ی اصولگرا در استان است. او کارمند رسمی سازمان آموزش و پرورش و عضو هیئت علمی آموزشکده امام محمد باقر ( ع ) ساری است. صابری هم اکنون دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان و دبیر شورای مرکزی جبهه اصولگرایی مازندران است. این فعال سیاسی در دهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی رئیس جبهه متحد اصولگرایان مازندران بوده است. وی یک اصولگرای صریح اللهجه و تمام عیار بوده که انتشار صحبت‌هایش همواره رسانه‌ها را با چالش مواجه می‌کند. صابری در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با خبرنگار موثق هم‌صحبت شده و نکات جالبی در خصوص عملکرد نمایندگان مجلس بیان کرده است. شما را به مطالعه‌ی این گفت‌و‌گو دعوت می‌کنیم:

نمایندگان وکیل الدوله‌اند

علی صابری، دبیر شورای مرکزی جبهه اصولگرایی مازندران، با بیان این موضوع که نمایندگان استان مازندران وکیل دولت هستند، گفت: سوال من از شما این است، کدام ناحیه را به معنای واقعی در کار نمایندگی فعال می‌بینید؟ نمایندگان نتوانسته‌اند رضایت جامعه را جلب کنند. آن‌ها همچنین در بررسی مشکلات جامعه و انتقال این مشکلات به دولت نیز ناتوان بوده‌اند. نمایندگان ما بیشتر وکیل دولت هستند تا وکیل و نماینده‌ی مردم. برای اینکه دولت ناراحت نشود هیچ عکس‌العملی در قبال برخی از اقدامات دولت از خود نشان نمی‌دهند. در حقیقت نمایندگان مازندران فقط رای‌ها را جذب کردند و پس از انتخابات کاری به کار مردم ندارند. متاسفانه بیان این مسائل باعث ایجاد ناامیدی در جامعه خواهد شد.
وی ادامه داد: در خبرها عملکرد نمایندگان گیلان را بررسی می‌کردم. این استان نمایندگان بسیار فعالی دارد و شما می‌بینید که اعضای دولت را برای ارائه توضیحات به استان خویش فرا می‌خوانند. حتی شهر‌های کوچکی مانند رودسر و املش در پیگیری امور شهر‌های خود به نسبت نمایندگان مازندران عملکرد بهتری داشتند. برای مثال آقای جبار کوچکی نژاد که از دوستان بنده نیز هستند، توانست معاون اول رئیس‌جمهور را برای عذرخواهی به استان گیلان بکشاند. متاسفانه نمایندگان استان مازندران هیچکدام چنین فعالیتی از خود نشان ندادند و نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. سوال مهم این است که نمایندگان در دوسال گذشته کدام یک از معضلات و مشکلات استان و حوزه‌های انتخابیه‌ی خود را پیگیری کردند؟

 

کار مثبتی برای کشاورزی استان صورت نگرفته است

دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان با اشاره به مشکلات کشاورزی در استان مازندران و عدم پیگیری این مشکلات از سوی نمایندگان، عنوان کرد: نماینده‌ی استان ما در کمیسیون کشاورزی عضویت دارد. از ایشان می‌پرسم چه کار مثبتی برای بهبود وضع کشاورزی در استان انجام دادند؟ متاسفانه نمایندگان پس از ورود به مجلس در زد و بند‌ها وارد می‌شوند و مسائل و دغدغه‌های مردم را فراموش می‌کنند. کار‌های روتین خود را انجام می‌دهند. همانند کارمندی که سرکار می‌رود. نمایندگان مجلس نتوانستند هیچکدام از اعضای دولت را برای پاسخگویی به علت این اوضاع آشفته به استان بیاورند در صورتی که این کار توسط نمایندگان استان هایی ماندد گیلان صورت گرفت.
صابری افزود: نمایندگان رای مردم را گرفتند و مردم را فراموش کردند. مشکلات مردم را به دولت منتقل نمی‌کنند. آن‌ها  برای دولت وکالت می‌کنند. وکیل الدوله شدن درست نیست و متاسفانه نمایندگان استان ما اینگونه‌اند. برخی نمایندگان که برای دوره‌های دوم و سوم نیز انتخاب شده‌اند عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداده‌اند.

چگونگی اداره‌ی کشور برای نمایندگان اهمیتی ندارد

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان با اشاره مسائلی چون واردات برنج و حمایت از باغداران مازندرانی، گفت: در موضوع واردات برنج هیچ‌گونه عزم جدی برای حل این مسئله وجود ندارد. پارسال بهانه‌ی یخ زدن مرکبات را داشتند اما امسال اینگونه نبود و با سوء مدیریت نمایندگان و عدم توانایی در تنظیم بازار، هم اکنون شرایط سختی برای باغداران به وجود آمده است. حتی پول سم کشاورزان در نمی‌آید. در این شرایط نمایندگان ما در کمیسیون کشاورزی چه کرده‌اند؟ این موضوع نشان می‌دهد روش کار دولت و چگونگی اداره‌ی کشور برای نمایندگان اهمیتی ندارد. اگر نمایندگان مجلس نسبت به این موضوع حساس باشند، دولت عملکرد خود را اصلاح می‌کند.

مصاحبه از سید محمدمهدی کیا

 

اصولگرایان اصلاح طلبان مجلس شورای اسلامی مازندران ساری مازندمجلس