برگزیده ها
نماینده‌ی آمل در عزل و نصب مدیران دخالت می‌کند

اختصاصی مازندمجلس: این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر جایگاه نظارتی نمایندگان مجلس گفت: نماینده مجلس یک شان و جایگاه نظارتی دارد. دولت نیز وظیفه اجرایی دارد. یوسفیان‌ملا با استناد به قانون مدیریت خدمات کشوری نظر نماینده را برای انتصاب مدیران صاحب دانست. این موضوع محدود به یوسفیان ملا نیست و بقیه نماینده‌ها مثل نماینده‌های قائمشهر نیز این در عزل و نصب برخی مدیران دخالت‌هایی انجام می‌دهند.

اختصاصی مازندمجلس: احسان واعظ جلالی از جوانان سیاسی و فعال اصلاح طلب آمل، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان و حزب اتحاد ملت این شهرستان است. نظر وی را در مورد نمایندگان و عزل و نصب مدیران با هم می خوانیم :

انتخاب مسئولین آمل با دخالت یوسفیان‌ملا

واعظ‌جلالی در آغاز گفت‌و‌گو با اشاره به ایجاد مجموعه ای از مدیران، توسط نماینده‌ی حوزه انتخابیه آمل، گفت: یوسفیان تمام سرمایه‌ی اداری خود را در شهرستان اختصاص داده و یک مجموعه ای از مدیران را به وجود آورده است. مسئولین شهرستان آمل همگی از کابینه‌ی آقای یوسفیان‌ملا هستند که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به فرماندار و مجموعه بخشداری‌های شهرستان آمل اشاره کرد. تمامی این افراد با نظر آقای یوسفیان‌ملا انتخاب شدند.
وی افزود: برای پیگیری این موضوع به استاندار هم نامه نوشته‌ایم و تذکر داده‌ایم. دولت باید در این قضیه استقلال خود را حفظ کند.
وی با طرح موضوع همکاری وزارت کشور با نماینده‌ی آمل در عزل و نصب مدیران، مطرح کرد: در این زمینه وزارت کشور نیز با آقای یوسفیان‌ملا همکاری کرد. شش سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد. شهرستان آمل تاکنون ۷ فرماندار به خود دیده است. این موضوع در کشور کم سابقه می‌باشد. پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت آقای یوسفیان نظر خودشان را اعمال کردند و فردی را که می‌خواستند را با همکاری وزارت کشور به عنوان فرماندار منصوب کردند.

جایگاه نظارتی نمایندگان

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر جایگاه نظارتی نمایندگان مجلس گفت: نماینده مجلس یک شان و جایگاه نظارتی دارد. دولت نیز وظیفه اجرایی دارد. یوسفیان‌ملا با استناد به قانون مدیریت خدمات کشوری نظر نماینده را برای انتصاب مدیران صاحب دانست. این موضوع محدود به یوسفیان ملا نیست و بقیه نماینده‌ها مثل نماینده‌های قائمشهر نیز این در عزل و نصب برخی مدیران دخالت‌هایی انجام می‌دهند. دولت باید استقلالش را حفظ کند. ما از استاندار خواستیم در این قضیه به جد از استقلال دولت دفاع کنند.
واعظ جلالی افزود: مردمی که به آقای روحانی رای دادند منتظر تحولات بودند. نماینده مجلس جایگاه خودش را دارد و دولت هم جایگاه خودش را دارد. انتظار جامعه این بود ایشان در جایگاه دفاع از حقوق ملت کارنامه‌ی مشخص و لیست دقیقی از عملکرد کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس وستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه دهد. نظیر کار ایشان را صادقی نماینده تهران دارد که لیستی از مفاسد اقتصادی را افشا کرد. توقع از ایشان به عنوان نماینده‌ی مجلس و عضو یتاد مبارزه با مفاسد اقتصادی این است که نام آن‌هایی که حقوق ملت را پایمال کردند، افشا کند.

وعده هایی که عملی نشدند

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان آمل در ادامه با اشاره به وعده‌های انتخاباتی یوسفیان‌ملا و همچنین برخی پروژه های عمرانی در این شهرستان عنوان کرد: چند پروژه‌ی ملی در شهرستان آمل داشتیم. پروژه‌ی جاده هراز نیز پیشرفت فیزیکی خوبی داشت. باقی مسائلی که ایشان در دوران انتخابات به مردم وعده دادند، همانند مترو، فرودگاه و منطقه‌آزاد هیچکدام عملی نشده است. ایشان می‌گویند در سال 97 ردیف بودجه‌ای خاص برای این پروژه‌ها معین شده است. این در حالی است که به عقیده‌ی من با توجه به محدودیت‌های مالی که دولت دارد، بعید به نظر می‌رسد این پروژه‌ها اجرایی شوند.

واعظ‌جلالی ادامه داد: یوسفیان‌ملا آن‌چنان در قالب مجمع نمایندگان به پیگیری کار‌ها نمی پردازد و اکثرا به صورت مستقل پیگیری می‌کند. ایشان معمولا در جلسات مجمع شرکت نمی‌کنند مگر اینکه موضوع خاصی وجود داشته باشد. همانند جلسه‌ی چند ماه گذشته که به موضوع انتخاب استاندار مربوط می‌شد.

وی در پایان گفت: افرادی که به آقای روحانی رای دادند جایگاه سیاسی مشخصی دارند. وقتی 160هزار رای به ایشان داده شد، یعنی مردم مسیر تغییر و تحول‌خواهی را خواستارند. متاسفانه در شهرستان آمل با تدلیس وزارت کشور نه تنها رو به جلو نرفتیم بلکه وزارت کشور شخصی را به عنوان فرماندار منصوب کرد که در دولت آقای احمدی نژاد با پیگیری آقای یوسفیان‌ملا نتوانست به سمت فرمانداری برسد، ولی اکنون در دولت آقای روحانی این حکم برای ایشان صادر شد. این حرف‌ها به معنای سهم‌خواهی نیست. ما اکنون هیچ کانال ارتباطی با دولت نداریم. بحث پیشبرد اهداف دولت است.

مازندران آمل نمایندگان مجلس یوسفیان ملا غزل و نصب مدیران مازندمجلس