برگزیده ها
افزایش ظرفیت سرمایه گذاری های داخلی با حمایت از کالای ایرانی

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی ظرفیت سرمایه گذاری های داخلی را افزایش می دهد.

مازندمجلس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حمایت از کالای ایرانی ظرفیت سرمایه گذاری های داخلی را افزایش می دهد.

علی اسماعیلی با اشاره به نام گذاری سال 97 از طرف مقام معظم رهبری اظهار کرد: طبق نام گذاری مدبرانه مقام معظم رهبری که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامیدند، با فرهنگ سازی در لایه های مختلف جامعه اعم از ائمه جمعه، خطبا، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و مجموعه کسانی که کارفرهنگی انجام می دهند ، می توان در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گام های مثبت و تاثیر گذاری را برداشت.

وی در مورد دو اصل صادرات و واردات در تجارت کشور افزود: پیشی گرفتن واردات از صادرات مهم ترین مشکل اقتصاد کشور است و این به گونه ای بوده که در بخش صادرات بیشتر منابع نفتی و میعانات گازی در آمار نشان داده می شود؛ در حالی است که بسیاری از واردات که از قاچاق کالا وارد کشور شده، در آمار نشان داده نشده است .

نماینده مردم شهرستان های نور و محمود آباد در ادامه با اشاره به مراقبت های دولت نسبت به قاچاق کالا افزود: در سال 93 آمار قاچاق کالا 23 میلیارد دلار، سال 94 این آمار به 18 میلیارد دلار، در سال 95 عدد آن به 15 میلیارد دلار و در سال 96 به 12 میلیارد دلار کاهش یافت، این روند رو به کاهشی قاچاق کالا نشان از نظارت دولت نسبت به این موضوع است و دولت با گذاشتن تعرفات گمرکی کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند.

اسماعیلی یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای شعار سال 97 را افزایش کیفیت تولید کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: صنایع تولیدی با افزایش کنترل کیفیت محصولات خود باعث می شوند تا هموطنان با خرید کالای داخلی هم از اشتغال جوانان و هم از سرمایه گذار ایرانی حمایت کنند .

وی یادآور شد: با حمایت از کالای ایرانی و خودکفا شدن می توان به اقتصاد داخلی و ایجاد فرصت های شغلی کمک کرده و ظرفیت های سرمایه گذارهای داخلی بسیاری را به وجود آورد.

کمیسیون اقتصادی نور و محمودآباد مازندران مجلس شورای اسلامی