برگزیده ها
رفتار دولت در نحوه صدور و ابطال کارت‌های‌ بازرگانی متناقض است

مازندمجلس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه رفتار دولت در خصوص صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی متناقض است، گفت: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی مدیران دولتی مطرح شد نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

مازندمجلس:عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه متولی رسیدگی به معضلات کارت‌های بازرگانی مشخص نیست، گفت: بر فرآیند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی تعصبات صنفی حاکم است.

وی افزود: ریشه تناقض رفتار دولت در صدور و ابطال کارت‌های بازرگانی را باید در انحصار فرآیند صدور آن جستجو کرد.

یوسفیان‌ملا با انتقاد از نبود نظارت کافی بر روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خاطرنشان کرد: ابطال 1700 کارت بازرگانی که از سوی برخی مدیران دولتی مطرح شده هنر نبوده چراکه این آمار نشان می‌دهد قبل از صدور این کارت ها نظارتی وجود ندارد.

*کم‌کاری کمیسیون اقتصادی دولت

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصلاح روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی که مدت‌‌ها است در کمیسیون اقتصادی دولت معطل مانده  باید  در خارج از دولت بررسی شود، گفت: در این گونه مواقع وزارت صنعت،معدن و تجارت می‌تواند راهکارهای پیشنهادی خود را از طریق کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دنبال کند تا زودتر به نتیجه برسد.

*وزارت صمت پاسخگو باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از آمادگی مجلس برای پذیرش راهکارهای اصلاحی دولت در خصوص قوانین صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی خبر داد و گفت: مجلس طبق قانون اساسی نمی تواند بر صنوف آزاد نظارت مستقیم داشته باشد بنابراین برای برطرف کردن آسیب‌های کارت‌های بازرگانی، مجلس از وزارت صمت می‌خواهد که پاسخگو باشد.

بازرگانی کارت‌های مجلس تمدید کمیسیون وزارت اقتصادی ابطال پاسخگو نظارت راهکارهای اینکه برنامه بودجه رفتار فرآیند