برگزیده ها
پژمان‌فر: بین نیروهای انتظامی نباید پلیس خوب و بد درست کنیم/مطهری: اظهارات پارسایی سهو لسان بود

مازندمجلس: نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: اصل هشتم قانون اساسی موضوع امر به معروف و نهی منکر است اما اگر آقای پارسایی به این واجبات توجه ندارد به قانون اساسی توجه کند چرا که وظیفه ما حراست از قانون است.

مازندمجلس:، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی پس از تذکر پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان، اظهار داشت: هنگامی که آیین‌نامه داخلی را در دست داشت فریاد زد و در این صدد بود که پاسخ پارسایی را بدهد که با اعلام مطهری تریبون پژمانفر روشن شد تا از خود دفاع کند.

پژمانفر در پاسخ به تذکر و اظهارات پارسایی اظهار داشت: بنده دیروز در ارتباط با مطلبی که آقای پارسایی فرمود به عنوان یک تذکر درباره برخورد یک مامور نیروی انتظامی صورت گرفته مطرح کردم.

وی افزود: بین نیروهای نظامی و انتظامی نباید پلیس خوب و بد درست کنیم و بگوییم از برخی نیروهای نظامی تشکر می‌کنیم و برخی دیگر را زیر سوال ببریم.

پژمانفر ادامه داد: در ارتباط با این موضوع آقای پارسایی گفت واجبی فدای یک مستحب شده است. آنچه که آقای پارسایی تعبیر کرد این بود که امر به معروف و نهی از منکر یک مستحب بوده که برداشت شورای نظارت بر رفتار نمایندگان دقت کنند که این عبارتی بود که همه شنیدند. واجبی فدای مستحب شده است اما مستحب همان امر به معروف و نهی از منکر بوده که نیروی انتظامی مکلف بوده آن را انجام دهد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: بنده اعلام کردم که اگر کسی بخواهد حکم را در دین تغییر دهد خطاب به آقای پارسایی گفتم شما که مجتهد نیستید و باید ببینید حکم چیست. امر به معروف و نهی از منکر واجب است و بسیاری از مسائل در زیرمجموعه‌ها قرار می‌گیرد.

پژمانفر یادآور شد: اینکه بخواهیم بگوییم این موضوع مستحب است اگر عالمانه و عامدانه بگوییم این کار را انجام دهد در واقع انکار ضروری دین شده است و امر به معروف و نهی از منکر را واجب ندانسته است.

وی ادامه داد: حرف های پارسایی پوپولیستی است آقایان در حوزه انتخابیه چنین و چنان. خوشبختانه ما حریت داشتیم و زیر بار چنین حرف‌هایی نرفته‌ایم و همیشه از دین دفاع کرده‌ایم ولو تعدادی در مقابل بخواهند چنین حرف‌های پوپولیستی بزنند.

پژمانفر تصریح کرد:  بنده انتظار دارم جلسه حرفی که پارسایی گفته است و حرف غلط و غیرشرعی که وی زده است و دفاعی که بنده از امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ام را بررسی کنند که آیا درست است کسی اینگونه سخن بگوید.

پژمانفر افزود: بنده در جلسه روز گذشته چنین صحبتی خطاب به پارسایی نداشتم اما وی حرفی کاملا غلط را بر زبان می‌آورد و خواهشندم این موضوع بررسی شود. اصل هشتم قانون اساسی موضوع امر به معروف و نهی منکر است اما اگر آقای پارسایی به این واجبات توجه ندارد به قانون اساسی توجه کند چرا که وظیفه ما حراست از قانون است.

به گزارش فارس، مطهری در پاسخ به تذکر پژمانفر عنوان کرد: صحبت آقای پارسایی درواقع سهو لسان بود و به صورت سهوی چنین سخنی گفته است که وی نمی‌خواست فتوا صادر کند.

پارسایی معروف مستحب مجلس انتظامی موضوع بگوییم نیروهای قانون مطهری واجبی اساسی بررسی پوپولیستی نیروی گزارش اظهارات نباید شورای اظهار ارتباط اعلام نظامی