برگزیده ها
«گاهی بیا نزدیک‌تر» رونمایی شد

مازندمجلس: آیین رونمایی از کتاب «گاهی بیا نزدیک‌تر» سرودۀ مسلم محمدی 3 اردی‌بهشت ماه در در سالن فرمانداری شهرستان رزن (استان همدان) برگزار شد.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز؛ در این مراسم پس از خیر مقدم سیف‌یار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رزن سخنان کوتاهی توسط سلامتی فرماندار شهرستان ایراد شد.  

 جمعی از شعرای شهرستان شعرخوانی هم در این مراسم به قرائت شعر پرداختند، سپس حجت یحیوی مسول دفتر شعر حوزه هنری استان همدان در مورد مجموعه غزل گاهی «بیا نزدیکتر» و شاعرش صحبت کرد.

 همچنین در این مراسم، اعضای شورای شهر رزن مسوولین ادارات و جمع کثیری از فرهنگیان و ... حضور داشتند.

 مسلم محمدی شاعر مجموعه هم در این مراسم گفت: گاهی در مسیر زندگی هرکس انسان‌هایی قرار می‌گیرند که انگار خدا آن‌ها را فرستاده تا تو را کشف کنند و به خودت معرفی کنند! انسان‌هایی که ادامه مسیر زندگی را روشن می‌کنند، ضمن سپاس از معلم کلاس اولم که به من خواندن و نوشتن آموخت و کتابم را به ایشان تقدیم کرده‌ام می‌خواهم از دو معلم خوب که شاعرانگی را به من آموختند تشکر کنم خانم «شکوفه صداقت» معلم کلاس دوم ابتدایی من که هرجا هست سلامت و سربلند باشد ایشان اولین بار به من گفت که استعداد شعر خواندن و حتی شعر سرودن دارم آن وقت چند قطعه از پروین اعتصامی را حفظ بودم و شعر «می‌تراود مهتاب» نیما یوشیج را! بعد‌ها وقتی کلاس اول راهنمایی بودم یک سفرنامه خیالی نوشتم که در آن سفر کرده بودم به نقش و نگار قالیچه‌ای که مادرم می‌بافت وقتی انشا را در کلاس خواندم دبیرمان به همراه هم کلاسی‌ها چند دقیقه‌ برایم دست زدند... این بود که شروع کردم به سرودن و نوشتن... این بود که ادبیات و شعر شد قسمت بزرگی از زندگی‌ام و کتاب شعر «گاهی بیا نزدیک‌تر» حاصل درد دلهای من است با خودم که البته از بین قالبهای متنوعی که در آن‌ها شعر سرودم غزل‌ها را انتخاب کردم و به عنوان اولین کتاب شعر تقدیم می‌کنم به همه اهالی با صفای ادبیات بخصوص‌ انسانهای بزرگی که در مسیر شاعر شدنم تاثیر گذار بودند.

  

لازم به ذکر است که در این مراسم پیامی در قالب متن از حسن گوهرپور شاعر؛ پژوهشگر فلسفه و روزنامه‌نگار که از دوستان قدیمی شاعر کتاب بود؛ قرائت شد.  حسن گوهرپور در سال‌های پایانی دهۀ هفتاد و اوایل دهۀ هشتاد رئیس خانه ادبیات استان همدان و مسئول انجمن ادبی «اردی‌بهشت» بود که از انجمن‌های پیشرو آن سال‌ها به حساب می‌آمد. وی اکنون از روزنامه‌نگارانی‌ست که در تهران سکونت دارد.

 
 
 
مراسم ادبیات شهرستان اولین تقدیم نوشتن بزرگی گوهرپور خواندن سرودن انسان‌هایی استان قرائت نزدیک‌تر همدان مجموعه محمدی زندگی آن‌ها