برگزیده ها
اشغال پست‌های مدیریتی توسط عده‌ای، اجازه چرخش نخبگان را نمی‌دهد/ واردات ۴۸۲ تن مداد و پاک‌کن در سال گذشته

مازندمجلس: نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: اشغال پست‌های مدیریتی توسط عده‌ای به مدت طولانی اجازه چرخش نخبگان را از ما سلب کرده و اجازه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی را نمی‌دهد.

مازندمجلس: به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 5 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز جوان اظهار داشت: امروز علیرغم شعارهای دهان پرکن بهای لازم به جوانان داده نشده و اشغال پست‌های مدیریتی به مدت طولانی توسط عده‌ای، اجازه چرخش نخبگان را در کشور سلب کرده و اجازه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی را نمی‌دهد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بی‌انصافی آن است که برنامه‌ای در راستای شادمانی مستقر جوانان نداشته باشیم ولی تحریک احساسات و سرگرم کردن این دسته به مسائل حاشیه‌ای آنان را دچار تخدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سالروز شکست مفتضحانه حمله آمریکا به صحرای طبس است، گفت: این حادثه نشان داد که ما در محاسبات مادی صرف در معادلات امری اشتباه است و باید به قدرت الهی تکیه کرد. مشکل بسیاری از تکنوکرات‌ها غفلت از عنصر امدادهای غیبی در حل مشکلات است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در میدان سیاست فراموشی خدا موجب می‌شود که سیاستمداران را به رفتارهای ماکیاولیستی سوق می‌دهد و فراموشی خدا سبب می‌شود که رقیب خود را از میدان به درکنیم و با انواع تهمت‌ها به دنبال پیشرفت اهداف سیاسی خود باشیم.

سلیمی با اشاره به اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم، ادامه داد: مشکل امروز ما آن است که معلم را مصرف‌کننده می‌دانیم نه تولید‌کننده، هزینه در آموزش و پرورش مصرف نیست بلکه سرمایه‌گذاری است. امید است وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور الزامات قانونی سند تحول را هر چه سریع‌تر اجرایی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امروز درشت‌گویی‌های ترامپ و تهدیدهای پی‌درپی برای خروج از برجام را پیر و جوان شنیده‌اند، گفت: در این راستا متذکر می‌شوم اولاً برجام برای ما تاکنون سودی نداشته که ما را تهدید به خروج از آن می‌کنند، وقتی آقای رئیس‌جمهور می‌گوید با گونی پول می‌آوریم یعنی حتی تحریم‌های بانکی و سوئیفت که گام اول امتیازات حریف به ما بود، اجرا نشده است.

وی افزود: آمریکا گام اول تحولات خود را اجرایی نکرد اما در مقابل جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود عمل کرده است، اگر از روز اول پاسخ محکمی به نقض عهدهای آمریکا می‌دادیم تا این اندازه جری نمی‌شدند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقایع اخیر نشان داد که اروپا غلام حلقه به دوش آمریکا است و بدون دستور ارباب هیچ اقدامی نمی‌کند، امروز باید خوش‌خیالی را کنار گذاشت و تصور مؤدب بودن برخی را به باد نسیان سپرد و با انسجام ملی بر دهان درشت‌گویان کوبید.

سلیمی با بیان اینکه از مواضع اخیر آقای ظریف مبنی بر اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود ایران از NPT خارج می‌شود، تشکر می‌کنیم، گفت: در مقابل نقض عهد آمریکا باید قانون اقدام متقابل با سرعت اجرا شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال حمایت از کالای ایرانی باید دولت واردات بی‌رویه را کنترل کند، آیا می‌دانید سال گذشته 482 تن مداد و پاک‌کن وارد شده، 128 تن چکش و دو هزار و 76 تن قرقره و 801 تن سس به کشور وارد شده است که باید در سال حمایت از کالای ایرانی به این مسائل توجه شود.

وی افزود: بسیاری از مصوبات مجلس روی زمین مانده و اجرایی نشده است. در دو ماه اخیر چندین گزارش در مجلس قرائت شده که همگی حاکی از عدم اجرای ناقص قوانین است. قانون‌گریزی نباید به عادت رایج تبدیل شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: امید است معاونت محترم نظارت، لیست بلند قوانین معطل را به مجلس و هیأت‌رئیسه ارائه کند تا برای حفظ شأن مجلس اقدامات لازم انجام شود.

سلیمی با بیان اینکه ارائه اطلاعات غیردقیق به مجلس از امور غریبی است که گاه با آن مواجه می‌شویم، بیان کرد: نمونه اخیر ترجمه دستکاری شده پالرمو که بر اساس آن ترجمه مجلس رأس داد ولی وقتی‌که مورد اعتراض واقع شد تخریب سازمان‌دهی شده و هماهنگ و بی‌سابقه‌ای را مشاهده کردیم البته این قضیه در مسئله برجام نیز سابقه داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال اینجاست که چه ارتباطی بین اعتراض به ترجمه پالرمو و این تخریب ناجوانمردانه وجود دارد؟ مگر مفاد پالرمو چیست، چرا ما نباید نسبت به اموری چون FATF، IPC و پالرمو اظهارنظر کنیم.

مجلس اسلامی مجلس شورای اسلامی شورای آمریکا امروز اینکه سلیمی آموزش پالرمو برجام نماینده کمیسیون پست‌های اجرایی ترجمه دستور کمیسیون آموزش دلیجان ادامه محلات اجازه جوانان مدیریتی نباید ارائه قوانین ایرانی حمایت کالای نداشته گزارش گذشته پاک‌کن اشغال تخریب اعتراض مقابل افزود اظهار نخبگان بسیاری مسائل نمی‌دهد واردات میدان باشیم عده‌ای رئیس‌جمهور پرورش فراموشی اشاره