برگزیده ها
ایثارگران زیر خط فقر به سر می‌برند/ فقط ۶۲۰ هزار تومان پرداختی به رزمندگان در پی طرح محسنین

مازندمجلس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه در پی طرح محسنین برای رزمندگان فقط ۶۲۰ هزار تومان به آنها پرداخت می‌شود، افزود: حتی اگر طبق قانون برنامه ششم این مبلغ دو برابر شود این افراد باز هم زیر خط فقر می‌مانند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، قاسم جاسمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 5 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان (عج)، روز پاسدار و جانباز بر دلاورمردان سبزپوش و روز جانباز را به جانبازان، روز جوان را به تمامی جوانان و هفته معلم و کار و کارگر را تبریک گفت و افزود: ان‌شاءالله در این ایام فرخنده که ولادت با سعادت ایام اباعبدالله(ع) و علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل عباس(ع)  و سید ساجدین و قائم آل محمد است، زیر بیرق این امامان بزرگوار سربلند سرافراز و موفق باشند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سی و هشتمین سالگرد پیروزی عملیات غرورآفرین «بازی دراز غرب کشور» را به همه خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی تبریک عرض و این افتخار بزرگ را مدیون و مرهون مجاهدات عزیزان می‌دانم. در پی سفر به چند استان کشور قبور مطهر شهدای گرانقدر را از نزدیک زیارت کردم بسیاری از این شهدای بزرگوار از اقصاء نقاط ایران اسلامی در منطقه گیلان غرب به ویژه عملیات بازی دراز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و اگر از خودگذشتگی این عزیزان رزمنده نبود دشمن تا دروازه‌های تهران رسیده بود.

وی با تأکید براینکه هدفش از بیان این موضوع تداعی کردن ذهن تمامی مسئولان به این مهم است که تمام آنچه امروز داریم از عظمت، رشادت و بزرگواری ایثارگران است که امروز متاسفانه به دست فراموشی سپرده شده‌، افزود: امام خمینی(ره) خطاب به این رزمندگان عزیز فرمودند؛ مسئولان اجازه ندهند خانواده این شهدا و ایثارگران در پیچ و خم روزگار و روزمرگی‌های اداری دچار مشکل شوند که در این صورت به آتش دوزخ الهی دچار خواهید شد.

جاسمی خطاب به نمایندگان از آن‌ها خواست خدمات خود به ایثارگران را بازنگری کنند و افزود: اگرچه نمایندگان در برنامه ششم توسعه امکانات و خدماتی برای این افراد لحاظ  کردند اما متاسفانه با وجود آنکه قرار بود طبق برنامه ششم توسعه از تاریخ یکم فرودین سال 96 به ایثارگران و رزمندگان خدمات ویژه‌ای تعلق بگیرد اما تاکنون اقدامی نشده است.

ایثارگران با دریافتی 620 هزار تومان زیر خط فقر هستند

وی با بیان اینکه در پی طرح محسنین که برای رزمندگان سراسر کشور اجرا می‌شود صرفاً 620 هزار تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود، افزود: حتی اگر طبق قانون برنامه ششم این مبلغ دو برابر شود این افراد باز هم زیر خط فقر می‌مانند. آیا در کشورهای مختلف دنیا با نیروهای از خود گذشته خود که از وطن‌شان دفاع کرده‌اند این‌گونه برخورد می‌شود؟ از ایثارگران ما با وجود تمامی دردهایی که دارند یک دفترچه بیمه دریغ شده است.

مسئولان با اقتدار سال 59 و 60 در مقابل دشمن تا بن‌ دندان مسلح بایستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصمیم آمریکایی‌ها مبنی بر خروج از برجام در تاریخ 22 اردیبهشت ماه، بیان کرد: با اقتدار سال 59 و 60 در مقابل دشمن تا بن‌ دندان مسلح که در نتیجه آن نتوانستند هیچ غلطی کنند با همان اقتدار و عزمت بایستند چراکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ طول و عرض جغرافیایی این کشور؛ طول عرض جغرافیای بسیجی است لذا نمی‌توانند مشکلی برای این کشور ایجاد کنند.

ایثارگران رزمندگان افزود برنامه مسئولان اقتدار تمامی جاسمی اسلامی مجلس تومان امام امروز آن‌ها توسعه خدمات مقابل بایستند مجلس شورای اسلامی دندان نمایندگان تاریخ افراد عزیزان شورای ولادت اردیبهشت محسنین دستور جانباز جانبازان شهدای متاسفانه عملیات بزرگوار تبریک فرمودند؛