برگزیده ها
نظام پولی و بانکی در خدمت تولید داخلی نیست/ برخی بازاریان به خاطر نوسان دلار کالا به شهرستان نمی‌فرستند

مازندمجلس: رئیس اتاق اصناف گفت: اگر چه نظام پولی و بانکی در خدمت تولید داخلی نیست و آن طور که باید به بحث مبارزه با قاچاق پرداخته نمی شود، اما همه این مسائل و مشکلات نباید مانع تولید شود.

مازندمجلس:، علی فاضلی امروز در همایش هم اندیشی اتحادیه‌های پوشاک کشور جهت حمایت از تولید داخلی در تهران گفت: اگر چه نظام پولی و بانکی در خدمت تولید داخلی نیست و ان طور که باید به بحث مبازره با قاچاق پرداخته نمی شود، اما همه این مسایل و مشکلات نباید مانعی در عرصه تولید شود. 

وی با اشاره به تماس تلفنی وزیر صنعت با وی در روز جاری گفت: وزیر صنعت گفت که با حضور رییس جمهور در جمع فعالان اقتصادی در آذربایجان هستند که در انجا اعلام شده است که بازار تهران به شهرستان‌ها کالا نمی فروشند. 

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه نمی‌دانم این موضوع واقعیت دارد یا خیر؟ بیان داشت: البته قرار شد پیرامون این موضوع تحقیقات لازم انجام شود و تا امشب گزارشی برای دولت ارسال کنم.

وی بیان داشت: دولت تاکید کرده در بحث تامین ارز برای گشایش مواد اولیه هیچ مشکلی وجود ندارد، اما نمی‌دانم که کجای کار مشکل دارد که چنین اتفاقاتی رقم می‌خورد. 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس وضع خیلی بدی داشتیم، ولی این مسایل نبود.

فاضلی اظهار داشت: من قبول دارم مجموعه مدیریتی کشور در اختیار اقتصاد مردم محور نیست و این موضوع را به رسم گلایه بارها مطرح کرده‌ایم. 

وی با اشاره به جلسه مالیاتی روز گذشته با وزیر اقتصاد گفت: قدم‌های خوبی در جهت بخشودگی مالیات بنگاه های کوچک و متوسط برداشته شد و قدم‌های خوبی هم برداشته می‌شود. 

فاضلی گفت: دست هایی وجود دارد که سعی می‌کند مجموعه بنگاه های کوچک را در خودش هضم کند و علیرغم اینکه شعارهایی داده می‌شود که دولت دست از بنگاه‌داری بردارد، اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

ب

تولید موضوع داخلی فاضلی مجموعه اقتصاد قدم‌های بنگاه برداشته اشاره تهران بانکی مسایل اصناف اینکه نمی‌دانم