برگزیده ها
توسعه در کشورها با اراده مردم صورت می‌گیرد/حاملان قرآن جایگاه رفیعی دارند

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حکومت‌ها ابزارند و توسعه در کشورها با اراده مردم صورت می‌گیرد لذا باور آنها برای راهی که طی می‌شود نقش اصلی در توسعه کشور دارد.

مازندمجلس:،‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه (5 اردیبهشت ماه 97) در آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرانی که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، طی سخنانی، اظهار داشت: حکومت ها ابزارند و توسعه در کشورها با اراده مردم صورت می‌گیرد لذا باور آنها برای راهی که طی می‌شود نقش اصلی در توسعه کشور دارد.

وی افزود: اگر ما این را قبول داشته باشیم فرهنگ یک زیربنا یکتا است، باید ببینیم در این مقوله چه چیزی نقش جوهری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: معمولا در کشورها تعداد کارهای فرهنگی و هنری را نماد توسعه فرهنگی یاد می‌کنند و اگر کشوری روزنامه خوانش زیاد باشد می‌گویند بسترهای توسعه روبه رشد است اما همه اینها نشانه است، جوهره اصلی این است که چه فکری برای پایداری آن فرهنگ اصالت دارد.

لاریجانی بر همین اساس اضافه کرد: من فکر می‌کنم آموزش‌های قرانی در این محافل نورانی نقش برتر دارد چرا که هم در قران و هم در روایات جایگاه حاملان قران جایگاه رفیعی است.

وی راه توسعه واقعی و کمال برای کشورها را سنت اسلامی در این راه دانست و گفت: بزرگترین نعمتی که خداوند در قرآن معرفی می‌کند تعلیم قرآن است.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به اینکه کسی که حامل قرآن است نوعی تجلی خدا را در خود می‌بینید، عنوان کرد: ما انسان‌هایی با درجات و استعداهای مختلف داریم اما کسانی که اهل قرآن هستند بالاترین درجه انسانیت در آنها است. کسی که حامل قرآن است چنین مرتب‌ ای دارد و این نشان می‌دهد که اگر انسانی بخواهد به حقیقت عالم دست پیدا کند باید به قرآن تمسک جویند.

وی همچنین یادآورشد: هیچ چیز دیگری مسابق آن ندارد که خداوند قبول کند در اثر قرائت یک آیه از قرآن یک درجه از بهشت به حامل قرآن بدهد؛ تعداد درجات بهشت به اندازه تعداد آیات الهی است.

لاریجانی ادامه داد: اگر ما بخواهیم کشور به معنای واقعی توسعه پیدا کند باید به این کتاب آسمانی(قرآن) رجوع کنیم.

ادامه دارد..

 

توسعه کشورها لاریجانی اسلامی تعداد جایگاه ادامه مجلس مجلس شورای اسلامی درجات فرهنگی واقعی همچنین خداوند شورای بین‌المللی مسابقات اختتامیه اراده می‌گیرد قرانی رفیعی حاملان فرهنگ