برگزیده ها
کارخانه آهک قلعه‌گنج با هدف محرومیت زدایی در نیمه دوم سال افتتاح می‌شود

مازندمجلس: در نیمه دوم سال ۹۷ کارخانه آهک قلعه گنج با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال افتتاح می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مازندمجلس:‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص ایجاد پایلوت اقتصاد مقاومتی در یکی از مناطق محروم کشور، بنیاد مستضعفان شهرستان قلعه گنج استان کرمان را به‌عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد.

از زمان انتخاب این شهرستان به‌عنوان شهر الگوی اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف برای توسعه پایدار منطقه قلعه گنج از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این منطقه انجام شده است. یکی از این اقدامات راه‌اندازی کارخانه آهک قلعه گنج است.

طرح احداث کارخانه تولید آهک در زمینی به مساحت 14 هکتار آغاز شده و بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده پیش بینی می‌شود در نیمه دوم سال 97 به بهره‌برداری برسد.

در حال حاضر 30 نفر از افراد بومی منطقه قلعه گنج در سایت احداث مشغول به کار هستند و در صورت راه‌اندازی کارخانه حدود 50 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

کارخانه آهک قلعه گنج با ظرفیت تولید سالانه 90 هزار تن آهک در در استان کرمان توسط شرکت معدنی دماوند به بهره برداری خواهد رسید.

این خط شامل سه پایه کوره، سازه پیشگرم کن، کولر، نوار نقاله ها و سرندهای ورودی، سیلوها و بونکرهای مواد، ساختمان برق، تونل های برق و غیره است‌.

کلنگ ساخت این کارخانه 29 شهریور 96 با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال به زمین زده شد.

م

کارخانه مستضعفان بنیاد مقاومتی منطقه اقتصاد تولید راه‌اندازی الگوی احداث استان ایجاد شهرستان کرمان به‌عنوان